Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops patroon (HELP!)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Margresse View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Margresse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops patroon (HELP!)
    Posted: 12 Februari 2015 om 15:51
Ik ben bezig met een trui, en wel deze:

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=135&d_id=39&lang=nl

Nu staat er bij het kopje halsboord dat er steken opgenomen moeten worden. Ik snap alleen niet waar die steken vandaan moeten komen, aangezien het patroon aangeeft dat er bij het voorpand en het achterpand steken afgekant moeten worden voor de hals.

Of moet je die halsboord er weer apart in naaien?

-verward-
http://margreetzelfmaakzooi.blogspot.nl/
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2015 om 16:05
Nee, je moet hem er niet apart innaaien (daar heeft Phildar patent op) - hier moet je steken opvissen langs voor en achterpand en
daar brei je dan mee verder. Echt simpel is dat meestal niet, vaak heb je in de nek steken op een hulpnaald staan (die gebruik je)
soms heb je ook in het voorpand op het laagste punt steken op een hulpnaald staan, die gebruik je ook. En dan ga je tellen hoeveel
extra je er nodig hebt per kant, en dan ga je vissen (zo gelijkmatig mogelijk) vaak 3 uit 4 of 4 uit 5. Blijf vooral ademhalen.
Ik zou wel eerst de schoudernaden dicht maken, anders krijg je daar geen mooie overgang.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2015 om 16:16
Ze hebben bij drops ook video's kijk daar even tussen, het makkelijkst is de alfabetische index bij de "s" van steken opnemen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2015 om 16:55
Als dat je niet "mooi" lukt is er niemand die zegt dat je het boordje niet los mag breien en later netjes in de hals mag bevestigen . Je zet dan het aantal steken op wat je eigenlijk op zou moeten nemen, daarna maak je het zelfde aantal meerderingen en kant je op het aangegeven aantal cm af . Je verdeelt je hals in gelijke delen en je boordje ook dan zetje het op/in je trui

Als ik steken opneem pak ik altijd een dunnere pen

succes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2015 om 16:59
Je moet die afgekante steken terug opnemen + nog een aantal en dan de volgende rij moet je meerderen.
maar je moet wel eerst de omrekening maken naar hoeveel vermits je (ik dacht toch dat jij dat was), met een dikkere pen en wol breit dan aangegeven en alles hebt herberekend.

Als de hals eerst afgekant is blijft het mooier een halsmodel, anders is die veels te los en kan die zelfs gaan 'blouzen'
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2015 om 19:05
Ook streng voor jezelf zijn, heb je te veel steken, probeer het dan een tweede keer net zo lang tot het goed is.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2015 om 19:27
Je moet gewoon steken opnemen alsof je aan het haken bent maar dan niet doorhalen maar op een breinaald zetten. Het is niet zo heel moeilijk en als je het eenmaal door hebt (denk er wel aan dat je de steken gelijkmatig verdeeld opneemt!)
Heel veel succes!
Back to Top
Margresse View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Margresse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 14:13
Aha, ik begrijp het nu. Ik wist niet dat dat kon, afgekante steken weer opnemen. Leerzaam hoor.

Ik zal bijhouden hoeveel steken ik afkant, en hoeveel ik moet opnemen, en het dan gelijkmatig verdelen.

Bedankt voor de hulp allemaal!
http://margreetzelfmaakzooi.blogspot.nl/
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 14:57
Het aantal steken dat je afkant is meestal groter dan je later voor de boord nodig hebt. Vaak pik je op 4 toeren maar 3 steken op.
Als je te veel steken hebt voor je boord gaat hij lubberen en dat wil je niet of laat ik het zo zeggen, bij een herentrui kun je vaak niet zeggen
  "dat hoort zo"
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 18:32
Het nadeel van die steken weer opnemen na het afkanten is dat je een knobbelig randje krijgt. Als je de halsboord omslaat kun je het daar weer aan vastzetten en wordt het wel mooi. Als je geen dubbele boord hebt kun je de steken niet afkanten voor een mooiere overkant maar zoals lw al zegt heb je dan vaak te veel steken (de boord wordt immers steeds kleiner). Dan kun je soms wat foefelen met minderen, maar je moet dat in de eerste naald doen als je in boordsteek breit.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 18:40
Er staat in het patroon: brei een naald recht aan de verkeerde kant. Let er op dat je dit ook doet. Je krijgt dan aan de voorkant een ribbeltje voordat je met de boordsteek begint. Door dat ribbeltje zie je eventueel niet zo netjes opgenomen steken meer. Als je de steken opneemt via de haakmethode zoals Dilianne zegt, krijg je altijd een mooie rand.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns