Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

corner to corner

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: corner to corner
    Posted: 18 Februari 2015 om 14:45
Ik zit mij al een paar dagen suf te prakkizeren over hoe een mouw haken in de corner to corner steek. En ik kom er niet uit.

Het moet dus echt een mouw zijn, onderaan smaller en bovenaan breder (wel zonder kop).

Of als ik het andersom zou haken dus eerst breed en dan versmallen.

Of is de enigste optie de mouw in 2 stukken haken en ze tegenovergesteld aan elkaar zetten?

Iemand een idee?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2015 om 19:42
Ik denk dat dat wel kan - eens effen prakkedenken
Dat ene blokje dat je verder opzij gaat zou (ik heb dat voor mijn neus getekend) onder 3 lossen met daarop dus die 3 lossen en de 3 stokjes
moeten zijn.
Dat is wat je nu ook maakt alleen knoop je het dan met een halve vaste aan de rest vast - uhm verder denken hoe kom je hiervandaan verder.
Weer 3 lossen en de stokjes vastmaken in het laatste stokje van dat losse fliedertje wat je net gemaakt hebt en dan verder zoals je gewend bent.

Bep ??? Lukt dat ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2015 om 19:57
Ik heb alles nog maar eens uitgetrokken.

Haak je van boven naar beneden of van aan de pols naar het armsgat?
want ik zie het dus niet.

Ik zou dus in feite zo iets moeten krijgen \_/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2015 om 20:05
Kun je niet een vastenmanchet maken en die later aan een rechte mouw zetten, zodat hij wel past, maar dat je niet hoeft te meerderen of minderen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2015 om 20:15

hier moeten de mouwen in.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2015 om 20:43
O bep wat mooi
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2015 om 20:43
Prachtig. Maar weet je zeker dat de mouwen ook zo moeten doorlopen? Je zit immers met je armen niet loodrecht op het pand?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2015 om 20:59
de armen mogen anders lopen dat is het probleem niet. Het is dat je dus altijd met een puntje begint en zo aan weerszijden verbreed. en vanaf dat je de gewenste breedte hebt kan je gewoon recht naar boven of zoals aan de hals schuin. Maar hier is dus het probleem dat ik een rechte lijn met 2 tegengestelde schuine stukken moet krijgen en dat lukt me maar niet. in feite dus een trapezium maken.

Als het me echt niet lukt zal het Magtelt haar optie worden.

By the way kvdl hebde gij al die ahtassen meegenomen? Vandaag geweest en er was nul, noppes, nada, zelfs niet in het magazijn ergens nog een voorraad.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2015 om 21:47
Yes!!! Ik heb een jute AH tas! Ben toevallig vandaag door mijn garenvoorraad van een stuk of 20 dozen gegaan, maar ik denk toch dat ik net niet het juiste heb voor het omhaken ;-)
Er hingen er nog drie toen ik langs kwam. Maar de boerenbelegen is dus wel leeggekocht.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2015 om 08:58
Een heelastiekje onderin kan ook. Op de markt heb je allerlei kleuren, niet dat saaie onderbroekenelastiek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2015 om 09:31
Ik heb hier van de week ook de laatste 3 ecotassen van ah meegenomen. Er hing niets meer!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2015 om 14:42
Heb je geprobeerd wat ik schreef ? Je maakt eigenlijk een heel (of deel van een ) nieuw blokje en dat maak je niet vast, daarop
maak je het 1e blokje van de volgende keer - kan dat niet ???
Volgens mij moet je het op een papiertje tekenen en dan ook de manier waarop de stokjes liggen.
Heb je eigenlijk al ge joe toebt ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2015 om 14:51
ik ben nu zo bezig :
weet niet of het is hetgeen jij bedoelt

of het iets van zicht gaat geven dat weet ik pas als ik aan de andere kant op dezelfde hoogte ben.
En bij het ineennaaien zal het ook wat trekken en wat schuiner naaien worden, denk ik.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2015 om 16:36
ik heb het al terug uitgetrokken want ik vind dat het te hoekig verloopt. Nog eens brainstormen en morgen opnieuw beginnen.
Wat ik al wel weet is dat ik moet beginnen bovenaan, want het is simpeler om een scherpe hoek te maken dan een stompe.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2015 om 18:33
Soms is handwerken echt hogere wiskunde. Succes ermee bep.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns