vest drop 157-25 |
Reageer |
Autheur | |
devergert
Newbie Lid sinds: 18 Februari 2015 Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 Februari 2015 om 10:30 |
Wie kan mij uitleg geven over het breien van het voorpand. Als ik volgens het patroon brei zie ik wel de ribbels maar niet de "boord" die op de foto staat. HELP wat doe ik fout?
Grt Loes
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=157&d_id=25&lang=nl
in het opmerkingenveld was er ook een vraag over de boord en daar was het antwoord het volgende De boord is in het patroon. Je breit A.3 voor het rechter voorpand langs de voorkant en A.2 voor het linker voorpand langs de voorkant. |
|
|
|
devergert
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor de snelle reactie.
|
|
devergert
Post Options
Thanks(0)
|
Help
Bij het breien van de verkorte toeren in het voorpand, moet deze 5 x herhaald worden. Als ik echter de eerste keer de verkorte toeren gebreid heb ( 10 toeren vlgs patroon en 3 x 3 + 2 x 4) totaal 38 steken kom ik op 7,5 cm In het patroon staat dat dit 5x herhaald moet worden en dat de rand dan ongeveer 31 cm moet zijn. Ik kom dus uit op 5 x 7,5 = 37.5 cm Hoe pak ik dit aan? Groetjes Loes
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ben je zeker dat je die verkorte toeren hebt gebreid zoals je zelf hebt aangegeven? (10 toeren vlgs patroon en 3 x 3 + 2 x 4)?
Uit wat ik lees maak ik op dat het dus 10 toeren zijn maar met 3 x 4 en 2 x 3. Misschien dat daar al een dikke centimeter zit van uw 7,5 En heeft je proeflapje in tricotsteek de zelfde afmetingen als ze aangeven? |
|
|
|
devergert
Post Options
Thanks(0)
|
de verkorte toeren zijn heen en terug dus :
1ste keer 8 breien en terug (2 toeren) 2de keer 12 breien en terug 3de keer 16 breien en terug 4de keer 19 breien en terug 5de keer 21 breien en terug daarna 3x 4 meer en 2 x 3 meer en terug. Het proeflapje was goed. Wat is verstandig de eerste 10 naalden breien volgens patroon en de andere steken verdelen over het aantal naalden zodat ik aan 31 cm/5= 6,2 cm kom? |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
In geval van twijfel kun je in een breiwerl een zogenaamde Lifeline aanbrengen, je rijgt een draad door de steken op de naald en laat die zitten. Moet je dan uithalen vanwege een foutje, dan haal je tot die draad uit en peutert de steken weer op de naald.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
die daarna zie ik dus niet in het patroon staan. Wel staat er na die 10 toeren dat je elke keer 3 steken meer moet breien totdat alles op is.
en dat je 4x 1 steek moet meerderen. Ofwel zie ik er gewoon los over dat kan ook. (die 3x4 en 2x3 was mijn beschrijving van de 10 toeren) |
|
|
|
devergert
Post Options
Thanks(0)
|
bedankt voor het advies. Ik had nog nooit van een lifeline gehoord. Ga ik doen .
Ik ga er vanuit dat het het belangrijkste is dat ik op deze 31cm uitkom. Dus moet ik maar ietsje "foetelen" (valsspelen)
Het is de eerste keer sinds 30 jaar dat ik weer brei. Ik zou "super" blij zijn als het gaat lukken. Fijne dag nog. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |