Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

poppennaald

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: poppennaald
    Posted: 23 Februari 2015 om 12:52
ik zoek voor mijn amigurumi een goede  lange poppennaald.
ik heb al wat gekeken bij online winkels, maar ik maak me daarbij zorgen om de breedte van het oog.
want mijn garen moet er natuurlijk gewoon doorheen kunnen, maar als het te breed wordt kan de naald weer moeilijk tussen de steken door. 
soms staat er online wel de breedte bij, maar niet of het om de binnen- of buitenmaat gaat.

weet iemand een goede naald voor mij? 
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 13:49
Ik heb eens gegoogeld voor je maar het is niet makkelijk nee iets te vinden
Misschien kun je bij pipoos kijken ergens. Als er in de buurt een zit kun je zelfs langsgaan.
Of is er niet ergens een leuke hobbywinkel in de buurt of wolwinkeltje
Heb bij berenatelier gekeken maar misschien wil je zelf ook nog eens langsurfen daar Succes ermee in ieder geval
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 13:53
ik had op de site van pipoos al gekeken, daar niks gevonden. 
ik heb zover ik weet niet echt een wolwinkel oid in de buurt, en ik heb geen rijbewijs, dus is het niet praktisch om even naar een verdere winkel te gaan. 
ik zal een kijken op berenatelier. bedankt
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 14:09
bedoel je zoiets?

http://www.hobbygigant.nl/prym-3-poppennaalden.html

http://www.kamrinspoppen.nl/a-24429402/doll-needles-pins-poppen-naalden-spelden/hemline-poppennaalden-set-van-3/

die van prym heb ik hier. Welke garendikte zou er door moeten kunnen dan kan ik het eventjes proberen en dan melden
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 15:21
Ik heb van die kromme meubelmakersnaalden, een dikkere en een dunne, van de markt, 30 jaar geleden gekocht. Geen idee of ze nog gemaakt/verkocht worden. Ik dacht van Prym. Misschien heeft de Beekbergse wolhal ze.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 16:09
Ik heb er twee ooit aangeschaft voor het maken van antroposofische poppen. Inmiddels zijn ze wat krommer maar ik gebruik ze nog steeds, ook voor de amigurumi. Je zou eens kunnen kijken bij http://www.dewitteengel.nl/ Daar verkopen ze volgens mij veel pakketjes, patronen en matererialen voor antroposofische poppen dus wellicht ook de naalden.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 18:40
zoiets ja. op het moment gebruik ik aan garen voor naalddikte 4-5. 
als die er doorheen past kom ik al een heel eind
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 18:54
de royal van zeeman (4-5 dikte) gaat er 'gemakkelijk' doorheen, tistezeggen als je eerst de draad hebt overgetrokken, dus niet doorgeknipt. Als je die overtrekt, dan rek je de draad automatisch een beetje op het breekpunt en dat stukske gaat er gemakkelijk doorheen.
De fenna heel vlotjes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 19:01
http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/naald-lang-breed-oog-met-punt.asp

ik gebruik gewoonlijk maasnaalden (naalden met stompe punt)om iets van 'wol' ineen te naaien.
Maar als het katoen is dan is een naald met punt beter.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 20:55
http://www.vanlaersailing.be/-lijnen-/lijnen/accessoires--type-/

http://www.heframeubelstoffeerderij.nl/webshop/stoffeerders_gereedschap/naalden/lange_naald/329.html

misschien de kringloop winkel oude stopnaalden
oant Sjen
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 22:22
Kijk nou wat gaaf, jullie zijn toch een stel kanjers hoe jullie helpen hier
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 22:28
bedankt allemaal voor de suggesties. zal er morgen naar kijken, nu moet mijn laptop uit, anders ga ik te laat naar bedConfused
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns