Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Moosje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Moosje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over patroon
    Posted: 26 Februari 2015 om 22:06
Hallo iedereen, ik ben net begonnen met amigurumi haken en ik wil nu beginnen aan een giraffe en nu snap ik het patroon niet helemaal.

Er staat het volgende.

Start met een verstelbare lus en haak 1 losse.
1e toer: 1l, 6v, sluit met 1hv in de beginlosse.
2e toer: 1l, elke v meerderen, sluit af met een hv (12v)

Hierna moet ik ook elke toer beginnen met 1 l en sluiten met 1 hv.

Maar waarom kan ik niet gewoon beginnen met een verstelbare lus met 6v, hierna doorgaan met de 2e toer en daar in elke vaste meerderen, dus zonder de halve vaste en losse aan het eind en begin?
Want als ik het op de manier uit het patroon doe dan kom ik toch niet op het aantal vasten (12)?

Zou iemand mij dit kunnen uitleggen?

Groetjes moos
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 22:15
De halve vaste heb je nodig om het rondje te sluiten. De losse heb je nodig om op de goede hoogte te komen met je draad.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 22:16
jawel je komt wel op het aantal uit.

hier wordt in ronde rijtjes gehaakt en niet in spiraal.
die losse is om de hoogte in te gaan en die halve vaste die in de losse komt is om het rijtje te sluiten en dan terug een losse voor de hoogte enz...

als je het op jouw manier doet (kan evengoed) werk je in spiraal, dus geen begin maar op het einde wel een einde dat hoger ligt
Back to Top
Moosje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Moosje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 22:20
Heel erg bedankt voor de snelle antwoorden!
Ik ga er maar snel mee aan de slag.

Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2015 om 22:41
Voor een amigurimi maakt het vaak niet zoveel uit, als je een spiraal makkelijker vindt kun je het ook zo doen. Als je in streepjes haakt (zebra?) en voor kleding kan het verschil duidelijker worden en zijn afgmaakte toeren waarschijnlijk mooier. Als het je eerste amigurimi is, zou ik proberen het patroon te volgen, als je dan later meer ervaring krijgt dan merk je ook wel hoe je kunt variƫren.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns