Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Losse meetellen? wat doe ik fout

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Losse meetellen? wat doe ik fout
    Posted: 01 Maart 2015 om 20:46
Ik heb een HAAKpatroon voor een konijntje  het getal tussen haakjes is het aantal steken dat deze toer heeft.

Ronde 1 is de magische ring (8)
Ronde 2: 1L (tel als steek) 1V .... sluit met een hv in de eerste L (16)
Ronde 3: 1 L .... sluit met hv (24)
Ronde 4: (32)
Ronde 5: (40) 

Tot dusver klopt het aantal steken en ik tel steeds de eerste L mee als steek.

Ronde 6 tm 13: 1 losse en 1 vaste in elke steek 1 hv in de eerset losse (40)

Maar einde ronde 8 heb ik al 42 steken. Wat gaat er nu mis? waarom kom ik eerst wel uit en nu ineens niet meer?

Alvast bedankt!

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 21:56
Magtelt heeft ooit de tip gegeven een draadje in de losse te hangen, zodat je deze echt goed herkent.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 22:04
Bedankt Lidwina

Ja zet er een markeerder in. In haak de losse, steek de markeerder erdoor en haak daarop de vasten. De hv gaat dus in de losse waar de markeerder ingestoken zit.
Heb net geteld en elke 10e steek gemarkeerd. Maar kom idd niet uit. Word er gek van!!
Back to Top
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 22:28
hmmm een paar andere patronen bestudeerd en vergeleken, wat me opvalt is dat velen géén hv gebruiken om de toer te sluiten maar gewoon doorgaan met de v in de volgende toer. 
Zal dat eens proberen.....
Back to Top
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 23:53
Dat gaat goed! En vind het veel mooier ook!
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 08:36
Ik klungel hier ook altijd mee en haak dus het liefst in spiraal.
Wanneer een losse als eerste steek geldt, dan haak je je eerste vaste in de 2de steek. Wat mij ook helpt, mits ik niet te veel steken heb, is terugtellen, zodat je ziet in welke steek je de toer moet beginnen.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 10:08
In spiraal haak je inderdaad het mooist. 
Echter wanneer je van kleur moet wisselen is het mooier als je de toeren sluit.
Grx
Back to Top
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 11:20
als je de eerste vaste van de nieuwe toer in de tweede steek haakt, krijg je dan geen gaten? 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.844 seconden.
Lang Yarns