Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patronen voor poppen van 60cm

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
stekelbakske View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stekelbakske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patronen voor poppen van 60cm
    Posted: 28 Februari 2015 om 15:17
Ik heb voor mijn kleindochter een 2dehands pop gekocht van Zapf van 60cm met lang haar (géén babypop), met een stoffen lichaam, maar zonder kleren.
Daarom zoek ik nu naai-, brei- of haakpatronen voor zo'n grote pop
Ik heb wel wat patronen voor poppenkleren, maar niet voor zo'n grote pop!
Het mag vanalles zijn: kleedjes, schoentjes, hoedjes, bloesjes, broekjes, rokjes, vestjes,... als het maar voor een pop van 60cm is!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2015 om 15:28
Toevallig ben ik mijn oude 3 suissesboekjes even kwijt, ik heb ze mislegd, maar daarin staan patronen voor 60 cm poppen. Ook in de oude poppenburda's. Je zou op marktplaats kunnen zoeken naar dergelijke poppenboekjes. Of op boekwinkeltjes.nl

Ondergoed is misschien wel te koop bij babyzaken, maar die poppen hebben een heel ander lijfje dan kinderen, dus verder zal er niet veel te vinden zijn. Haak- en breipatronen voor baby's kun je wel aanpassen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2015 om 15:28
Kijk eens op de site van Jessica Tromp daar staan naaipatroontjes voor een pop van 60 cm . helemaal onderaan .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2015 om 15:33
Op Marktplaats 1 3 suisses en 3 poppenburda's.

wat rozengeur.
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stekelbakske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2015 om 16:43
Ik heb wel wat oude boekjes van Burda, Marion, Knippie, Ariadne,... sommige 35 jaar oud, maar patronen voor een pop van 60cm vind je zelden.
Als ik een goed basispatroon zou hebben dan kan ik verder!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2015 om 17:12
en babymaatje 62 daar kan je ook op zoeken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 10:41
Niet in de gewone Burda's, maar in de speciale poppenburda's. Op Marktplaats kijken, dan zie je welke ik bedoel.

IK heb ze allemaal. Maar ik kan geen reuze patronenbladen op mijn A4 scannertje leggen. En eerst plotten op patroonpapier, uitknippen en scannen gaat me teveel tijd kosten.

En ik heb me al gek gezocht naar de 3 suissesboekjes, voor mezelf, maar ik heb ze te goed opgeborgen. Gelukkig had ik Diana's voor poppen, maar daar staan weer geen 60 cm poppen in.

Overigens is zelf ontwerpen ook een optie, daar ben ik 35 jaar geleden mee begonnen voor mijn dochters Nenucopoppen, de kleertjes waren onbetaalbaar. Je wikkelt de proeflapjes rond armen en benen of legt ze op buik en rug en dan zie je de aantallen steken die je nodig hebt. Patroon voor een kleinere pop ernaast en aanpassen (ik moest helemaal zelf bedenken tot ik 3 suisses ontdekte)

wat rozengeur.
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stekelbakske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2015 om 14:42
Het zijn oude poppenburda's die ik heb (35 jaar oud of ouder), maar toch geen of weinig kleding voor 60cm.
Ik zal eerst eens beginnen met een broekje en hemdje te breien, maar ik wou ook nog wat naaien.
Ik zal op goed geluk af eens proberen in een oud laken om te zien of het past en gemakkelijk aan en uit doet.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 11:41
Er zijn van die foefjes om een patroon breder of langer te maken, maar ik ben geen handige naaister, zeker niet als het om dat kleine spul gaat. Misschien staan er tips op internet.

wat rozengeur.
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stekelbakske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 11:57
Ik volg naailes, en voor gewone patronen krijgen we wel tips en die past onze lerares aan.
Maar voor poppen heb ik het haar nog niet gevraagd, ze was ziek toen ik de pop en patronen (te kleine) bij had.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns