welke pen voor de boord |
Reageer |
Autheur | |
JanetSimone
Duizendpoot Lid sinds: 31 Mei 2012 Status: Offline Points: 104 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 Maart 2015 om 10:46 |
Goedemorgen,
ik ga patroon 77-25 van drops maken. Mijn proeflapje geeft pen5.5 aan ipv 6 nu zit ik te denken op welke pen ga ik nou de boord beginnen. Ik ben vrij fors en wil niet dat de boord te stak is dan krijg je een ballon effect en lijk ik nogdikker. Maar goed de boord moet ook niet gaan lubberen, dus dames,heren met welke pen ga ik beginnen? |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou de boord op pen 5 gaan breien. Vroeger deed ik dat nooit, maar ik vind het resultaat, vooral als het gedragen wordt beter. Als je bang bent dat iets je dikker maakt, moet je een maat groter breien. Iets dat te strak zit doet dikker lijken.
Ik zie nu dat deze trui nog al ruim hangt en heel soepel gebreid is. Als je voor dezelfde uitstraling gaat, dus heel ruim en los, zou ik niet bang zijn voor de boord.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Oke dus pen 5 en geen 5.5?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
In het origineel is de boord met 4,5 en de rest met een 6 gebreid.
En de boord is al heel los (2 rechts 4 averechts) dus die 5 is zeker nodig als je de rest met een 5,5 gaat breien of zelfs met een 6. |
|
|
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor jullie advies, ik ga ermee beginnen op pen 5
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |