Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

een vraagje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kaylin View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kaylin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: een vraagje
    Posted: 01 April 2015 om 12:51
hallo 
mijn naam is kaylin 
en ik heb een vraagje
is er iemand in dit forum die weet of je een patroon met rondbreinnaalden ook met gewone naalden kan breien 
het probleem is ik kan daar echt niet met werken en heb al zoveel mooie patronen gezien maar veel met rondbreinaalden
hopelijk kan iemand mij helpen 
met dank 
kaylinWinkWinkWinkWinkWink
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2015 om 13:00
In principe is dit mogelijk ,maar het vraagt wel wat ervaring .

Zijn het echt rondbreipatronen of gebruiken ze een rondbreinaald waarmee ze heen en weer breien . ??

Kun je wel met 4 pennen breien ???
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2015 om 13:02
dat kan zeker. Als het helemaal in het rond is gebreid kan het op vier of vijf naalden zonder kop. Als het heen en weer is gebreid kan het ook, maar dan heb je misschien moeilijkheden om alle steken op een breipen te krijgen. (want meestal raden ze aan om een rondbreinaald te gebruiken bij heen en weer breien als het bv een vest is uit een stuk)
Er bestaan ook extra lange priemen (breinaalden) van een 60 cm, maar ik moet zeggen die zijn ook niet handig om te hanteren.

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2015 om 00:09
Je kan zeker rondbreien met zowel een rondbreinaald als met vier of vijf priemen. (afhankelijk van de dikte). Deze pull heb ik gebreid met drie verschillende priemen. Ik ben begonnen met de voor- en achterkant en de mouwen op twee priemen te breien, in tricotsteek.
Toen ik ter hoogte was van de plaats waar de mouwen aan het lijfje komen, heb ik alle steken op een rondbreinaalg gezet.
Dan heb ik eerst alles gewoon rondgebreid, met de nodige minderingen netjes verdeeld.
Toen het te lastig werd, (teweinig steken) ben ik overgschakeld op de priemen met twee punten.
Zoek nergens naar dit patroon, dat is mijn eigen creatie.
De breiwol die vind je zowel in de winkel als op internet.
Het is ragazza multicolor van Lana Grossa (kan geen afbeelding zetten, want tinypic wil niet)
Back to Top
stekelbakske View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stekelbakske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2015 om 10:40
Ik kan nu wel breien met een rondbreinaald (heen en weer en in het rond) maar ik moet minstens 100st hebben vooraleer ik in de ronde brei, want anders is het doorschuiven van de draad te lastig. Maar ik heb al eens een houd gebreid, begonnen met 10st in het midden, en dan na enkele toeren zelfs met 10 priemen gebreid (allemaal dezelfde dikte) en dan bij 100st op de rondbreinaald.

Ik sla de draad van mijn rondbreinaald altijd rond mijn nek, zodat het gewicht van het breiwerk niet aan mijn handen trekt, ofwel moet je aan tafel breien. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2015 om 12:51
Ik heb het breiwerk altijd op schoot, zelfs sokken
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2015 om 00:25
Ik weet niet of dat voor alle rondbreinaalden geldt, maar dan toch voor de meeste diktes. Je hebt lange en korte rondbreinaalden. Gewoon maar eens navragen in de winkel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2015 om 09:28
Ik heb van die lange breinaalden, maar die werken niet prettig en de mensen in mijn omgeving kunnen beter een harnas dragen. Als het werk zwaarder wordt, wordt het breien moeilijker.

Maar ik vind wel, dat je allerlei technieken beter kunt leren en dan kiezen welke jou bevallen. Zo heb ik ook leren tunisch haken en knoken en dat bleek allemaal heel leuk te zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2015 om 10:08
Ik heb de luxe van een Knitpro set waarbij ik de naaldpunten op verschillende lengtes van kabel kan zetten. Ik kan beginnen met een korte kabel en gedurende de meerderingen overschakelen naar een langere kabel wanneer het werk dat vereist, en andersom natuurlijk.

Het breien met een  rondbreinaald was ook voor mij wel wennen, in het begin hield ik de naalden veel te krampachtig in mijn handen waardoor ik er last van kreeg. Ook vond ik bij de goedkopere rondbreinaalden het erg lastig dat de kabel zo opkrulde of stug was. Ook de overgang van kabel naar naald was vaak een tegenstribbelende hobbel.  
Maar met deze set brei ik heerlijk ontspannen met mijn handen in mijn schoot of op tafel. De kabels zijn heerlijk soepel en krullen niet op. 

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stekelbakske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2015 om 13:41
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stekelbakske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2015 om 13:43
Ik heb ook de houten set van Knitpro met verwisselbare draden, en ik ben daar zééééér tevreden over. Ze hebben scherpe punten en door het hout zijn ze precies glad genoeg maar niet té!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns