ben ik weer |
Reageer |
Autheur | |
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 Juni 2015 om 19:40 |
Head and body
With W, 1: 6 sc in magic ring, pull ring tight 2: inc in each st around (12) 3: [inc, sc in next st] 6 times (18) 4: sc in each st around (18) 5: [inc, sc in next 2 st] 6 times (24) 6: with W: sc in next 4 st with B: sc in next 5 st with W: sc in next 7 st with B: sc in next 5 st with W: sc in next 3 st (24) 7: with W: inc, sc in next 3 st with B: inc, sc in next 3 st, inc with W: sc in next 3 st, inc, sc in next 3 st with B: inc, sc in next 3 st, inc with W: sc in next 3 st (30) 8: with W: sc in next 5 st with B: sc in next 6 st, inc with W: invdec, sc in next 4 st, invdec |
|
oant Sjen
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
bij toer 6 heb ik geteld en dat zijn er idd 24
toer 7 moet je 2 in 1 en dan 3 doen dus meerderen en dan 3, meerderen en dan 3, enz. en als je de steken daar telt gaat het over 24 steken en met de meerderingen kom ik op 30 steken dat je dan hebt in die toer |
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik tel niet meer dan 18 steken dus hou ik 6 over
de meerderingen gaan over 6x 3 steken |
|
oant Sjen
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als ik vanaf 24 steken toer 7 doe dan kom ik uit: je meerdert 6 x (er staat 6x inc) dus je krijtgt 6 steken bij, en je werkt vanuit 24 steken?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
je moet increasen en dan 3 vasten, increasen en drie vasten
het gaat telkens over 4 steken die je moet herhalen maar in andere kleuren Toer 5 overgeslagen? |
|
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
Bep je hebt gelijk ik las het verkeerd.
dank jullie wel |
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Toer 7 staat er
met W : meerder, vaste in volgende 3 steken met B : meerder, vaste in volgende 3 steken, meerder met W, vaste in volgende 3 steken, meerder, vaste in volgende 3 steken, met B : meerder, vaste in volgende 3 steken meerder met W, vaste in volgende 3 steken |
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ah, het is al in orde. Ik was nog aan het scrollen en vertalen en het proberen duidelijk op te schrijven zodat de eurocent zou vallen.
|
|
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben het weer aan het proberen maar patronen horen niet bij mij.
|
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
bij mij ook niet want ik heb nog nooit iets volledigs gemaakt volgens een patroon.
Ik verander er altijd iets aan. |
|
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Voor mij zijn patronen net als puzzels, heerlijk ontspannend om op te lossen. Maar ze moeten wel kloppen.
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
geef mij dan maar liever een sudoku
|
|
oant Sjen
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
9: with W: sc in next 5 st
with B: sc in next 8 st with W: sc in next 4 st, invdec with B: inc, sc in next 6 st, inc with W: invdec, sc in next st (30) 10: with W: inc, sc in next 4 st with B: inc, sc in next 4 st, inc, sc in next 3 st with W: sc in next st, inc, sc in next 2 st with B: sc in next 2 st, inc, sc in next 4 st, inc, sc in next 2 st with W: sc in next 2 st (36) bij 9 heb ik bij B 8 steken bij 10 heb ik bij B meer nodig zoals ik het lees |
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
toer 9 w = 5 b = 8 w = 4 en een onzichtbare mindering b = meerdering, 6 vaste, meerdering w = onzichtbare mindering en vaste zijn idd 30 steken dan toer 10 : w = meerdering, 4vaste b = meerdering, 4 vaste, meerdering, 3 vaste w = vaste, meerdering, 2 vaste b = 2 vaste, meerdering, 4 vaste, meerdering, 2 vaste w = 2 vaste en dit zijn idd 36 steken dan die je hebt. bij toer 10 gaat die b idd over 9 steken gaan en in toer 9 waren het er 8. Misschien een klein foutje in het patroon of anders verspringt de kleur als de b en de w voor kleuren staan. Als je het patroon of de foto verder beziet, gaan de kleuren dan recht omhoog of lopen ze schuin uit? |
|
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
B en W staan voor kleuren. en er komen in totaal 6 steken bij dat klopt wel
je hebt mail |
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
en zo te zien kan het wel dat het over die 8 plus eneke van de andere kleur loopt.
Dus geen foutje in het patroon. |
|
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
dat ben ik niet met jou eens dan zou dat er in horen te staan.
en ik vind de overgang dan ook niet mooi. Ik ga het wel naar mijn eigen idee aanpassen |
|
oant Sjen
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |