swoncho patroon |
Reageer |
Autheur | |
JanetSimone
Duizendpoot Lid sinds: 31 Mei 2012 Status: Offline Points: 104 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 Juli 2015 om 14:22 |
Hallo,
ik heb het swoncho breipatroon gekocht via een amerikaanse site. is er iemand wie ik het patroon kan sturen om me te helpen vertalen want het is toch moeilijker dan ik dacht Groet Janet |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt ook een stukje hier neerzetten, de moeilijke dingen (die voor jou moeilijk zijn),
want k(nit) = rechte steek en p(url) = averechte steek
co = cast on (zet x steken op)
Dan snap je het zelf ook beter en wordt het ook makkelijker als je eens vaker een Engels patroon hebt.
|
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Oke, hieronder een stukje van het achterpand
met pen 4 opzet 58 st. Av terugbreien. Ik moet steeds st erbij opzetten om de ronding te krijgen, dit snap ik, maar nu inc. 1 st each side every row 11 times, every other row 7 times 7 times, every 4 thw row twice, dit snap ik niet ik moet steeds steken erbij opzetten en dan krijg ik dit stukje |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
inc 1 st each side ........
meerder 1 steek aan elke kant elke rij (11 maal) elke 2de rij (7 maal), elke 4de rij (2 maal) |
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gaat lekker dat meerderen zo brei maar fijn door tot je het niet meer snapt
|
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Oke dat snap ik, maar boven dit stukje staan ook meerderingen namelijk:
cast on 7 st at beg of next 2 rows, 5st at beg of next 6 rows, 4 st. At beg of next 8 rows, 3 st at beg of next 4 rows, 2 st at beg of next 2 rows, en dan komt de beschrijving van hierboven. Dus ik begrijp dat ik de st van hierboven erbij moet opzetten maar dat andere dan? |
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien wordt het duidelijker als ik 1 van jullie het patroon toe stuur per mail
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.glenfiddichwool.net/patternslist/sweater-swoncho-crochet
is het deze? die cast on .... zijn steken die je moet bij opzetten om die ronding/dat model te krijgen. Die increase zijn echt meerderingen, dus 2 steken in hetzelfde gat maken. |
|
|
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Dit is het patroonhttp://www.ravelry.com/patterns/library/13-dolman-pullover
|
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Dit is de volledige tekst van het begin van het achterpand
with size 4 needle cast on 38 sts. Purl 1 row. working in st st troughout, shape lower edge as foll: cast on 7 st at beg of next 2 rows, 5 sts at beg of next 4rows, 4 sts at beg of next 8 rows, 3 sts at beg of next 2 rows, 2 sts at beg of next 2 rows, inc 1 st each side every row 11 times, every other row 7 times, every 4th row twice 154 sts. Work 3 rows even , end of last row worked |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
38 steken opzetten
1 rij averechts werk in tricotsteek st st = stockinette stitch = tricotsteek), vorm onderste 'boog' als volgt : zet 7 steken bij op in het begin van de volgende 2 rijen 5 steken in het begin van de volgende 4 rijen, 4 steken in het begin van de volgende 8 rijen, 3 steken in het begin van de volgende 2 rijen 2 steken in het begin van de volgende 2 rijen. dan die increasen (maken volgens mij de mouwen) en dan 3 rijen tricotsteek en ene kant is af. alleen kom ik dan op 158 steken uit. |
|
|
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo bep, het begint me te dagen , zou het zo kunnen zijn dat je eerst st erbij op moet zetten en die laatste st tussen 2 st een extra st opzetten, zal ik je anders het patroon toe mailen?
|
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Grappig ik kom na het tellen uit op 150 st intressant patr. Heb het nu al 4 x nagerekend ik kom met mijn calculator op 150 st
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
a en 154 ligt er juistekes middenin.
Ja dus eerst in het begin bij opzetten en dan pas de meerderingen (en dat is tussen 2 steken) |
|
|
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Ja dat denk ik ook, ik begin gewoon maar, heb tussendoor ook nog een ander breiproject plus 2 haakprojecten, dus misschien duurt het even maar ik zal vast wel weer met vragen komen te zitten, bedankt bep voor je hulp
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Ik om precies op 154 uit - oeps, zal ik nog een keer tellen.
Cast on 38 + (7 * 2) + (5 * 4) + (4 * 8) + (3 * 2) + (2 * 2) = 114 Meerderingen (2 * 11) + (2 * 7) + (2 * 2) = 40 Samen 154
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Als zo'n meerdering zou samen vallen met extra steken erbij opzetten, ik weet niet of ik dan een extra steek zou opzetten of een
meerdering maken. Een meerdering maken tussen die cast ons ik vind het een beetje overkill. Ik denk dat ze het puur gesplitst hebben
zodat het patroon makkelijker uit te schrijven zou zijn. Voor mezelf zou ik het herschrijven.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
volgens mij lw vallen die meerderingen na de cast ons, want anders gaat ge maar een heel klein ruggeske en buikske hebben, meer een borstwarmerke met mouwen wordt het dan. En idd het zijn exact 154 steken.
|
|
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ken het patroon niet dus ik weet niet hoe het er precies uit gaat zien, maar ik ben blij dat ik nog tellen kan . Dat de hersenpan
na de hitte van de afgelopen week toch niet geheel gesmolten is !!!
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik ken het patroon ook niet maar als je de foto ziet die op de aangegeven link staat dan zie je toch al iets
ik heb geprobeerd om hem in een kleurke te krijgen (dus aanklikbaar) maar hij zei foert. |
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |