Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haken verstevigen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haken verstevigen
    Posted: 17 Juli 2015 om 08:02
Enige weken geleden gaf één van jullie een link naar een poppenreiswieg.

http://paapoputiikki.blogspot.fi/2015/02/crochet-gorgeous-doll-carry-basket.html?m=1

Die was ik driftig aan het haken maar hij stort in. Ik haal hem helemaal uit en begin opnieuw. Heeft één van jullie wel eens haakwerk verstevigd? Ik dacht aan vissersdraad of metaaldraad. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? En zo ja, wat raad je aan? Is er misschien nog een andere mogelijkheid?
Hanny
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 08:46
Ik zou als hij klaar het hele wiegje in smeren met houtlijm
dan blijft het mooi stevig
oant Sjen
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 08:50
Gaat dat niet barsten? Je bedoelt toch dat witte spul?

Hanny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 09:25
Ik verstevig de onderkant van poppenreiswiegen soms met een kartonnen bodem, die beplakt is met plakplastic (goedkope van Action met bloemetjes). Je kunt die gewoon onderin leggen of een dubbele bodem maken en hem daarin schuiven. De wanden komen vanzelf in vorm als pop erin ligt en opgetild wordt aan de handvaten. Als ik iets een beetje moet verstevigen gebruik ik stijfselspray.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 09:35
Ik verstevig dingen ook met houtlijm, maar wel 1:1 , water houtlijm. Ik neem een plastic bekertje, daar zitten vaak ribbelrandjes in. Doe er houtlijm in, dan ander bekertje evenveel water, goed door elkaar roeren. Nu je haakwerk erin dopen, uitknijpen, op vorm brengen en laten drogen. Ik heb buiten al een paar jaar twee muizen op een randje in weer en wind en regen, blijven hard en kleur, katoen, nauwelijks bleker geworden.
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 11:02
Ja ik bedoel dat witte spul houtlijm (Action kost haast niets ) maar je kunt het niet puur gebruiken. maar zoals Maaike zegt
oant Sjen
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 11:13
Dat klinkt wat logischer. Ik dacht dat ik een emmer vol houtlijm moest maken en dan mijn haakwerk erin moest proppen. Die van Maaike kan ik wel uitvoeren. Kan je het dan nog wassen?
Hanny
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 11:21
ik zou het al zeker niet in de wasmachine wassen dan want dan heb je binnen de kortste keren een nieuwe nodig.

En als je nu met dubbele of zelfs driedubbele draad haakt en een veel te kleine haakpen dan wordt het ook stevig. Maar blijft het toch soepeler dan dat je het in houtlijm gaat steken.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 11:23
wassen gaat dan niet lukken afborstelen wel
oant Sjen
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 11:39
Steviger haken gaat niet echt lekker lukken. Ik heb nu al blaren op mijn handen en pijn in mijn vingers. Wat is dat lintjesgaren een rotspul. Houtlijm lijkt me wel wat. Als het mooi wordt gaat straks mijn lampenkap ook in de lijm. Dank jullie wel.

Hanny
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 11:51

met negen draden (overschotten) en haaknaald 15 en dat is stevig dan.
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2015 om 07:59
Goedemorgen, het houtlijm project is mislukt. Ik vond de kleur van het werk erg veranderen (logisch natuurlijk met de wittige oplossing) en het werd ook raar hard. Niet stevig maar naar breekbaar hard. Geen structuur waar kleine meisjes graag mee spelen. Ik heb de hele handel gewoon weer in de wasmachine gepropt en lekker laten soppen. Nu is de mand weer redelijk zacht geworden. Hij hangt te drogen met een opblaasbal in de kap en ik spuit met enige regelmaat stijfsel op de kap. De bodem krijgt straks gewoon een kartonnetje en een matrasje en verder fluffen we hem op met kralen en spiegeltjes. Ondertussen werp ik me op de poppenkleren. En als ik klaar ben en alles netjes gewassen en gestreken aflever gaat ze er hoogstwaarschijnlijk mee in de zandbak zitten om moddertaartjes te bakken, want poppenmoeten ook eten nietwaar?
Hanny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2015 om 08:22
Ik gaf een jarige, die spoedig een broertje zou krijgen, eens een babypop met kleertjes, waar ze vrolijk de limonade mee opdweilde, toen ze haar glas omkiepte. Och, Wibra en Zeeman wol kan op 30 of 40 graden gewassen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2015 om 09:19
Ach ja, er zijn ergere dingen. Als je vier bent lijkt een broderie poppenjurk ook op een dweiltje. Of een tent voor de speelgoedauto's van je broer. Of een muts op je eigen hoofd. Meestal zijn de ontredderde moeders nog het leukst om naar te kijken. Die proberen alles in goede banen te leiden terwijl de kinders hun creativiteit volledig de vrije hand geven. LOL
Hanny
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.438 seconden.
Lang Yarns