Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stokhaken

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: stokhaken
    Posted: 19 Juli 2015 om 11:03
voor velen misschien logisch, maar voor mij dus niet.

Ik ga binnenkort stokhaken. Heb dit dus nog nooit gedaan. Een tipsjaal. In het begin gaat het mij lukken om de steken op een dikke breinaald te krijgen omdat ik aan het tipke (dus onderaan begin), maar hoe meer ik naar boven kom (heb een brede rug en nog bredere schouders ) hoe meer lussen er op die breinaald zouden moeten. Geraken die er allemaal op of moet ik hier dan echt een stok of een bezemsteel voor nemen? Of kunt ge het werk zogezegd in stukskes doen en de stukskes laten verspringen zodat het toch aaneen blijft hangen zo dat ik dan geen tipke heb met lappen aan?

Oh ja, het is met heeeeel dun garen, dus er komen heeeeeeel veeeeeel lussen op
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2015 om 11:58
Deze heeft Anthony een keer voor mij gemaakt van gordijn-
stokken. Ze zijn 65 cm lang en de doorsnee is 1 1/2 cm.
Ik kan ermee haken en ook mee breien Big smile

Ik haak nooit af!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2015 om 12:06
die zijn handig. De steken kunnen er niet afvallen als je heel los breit. Maar waarschijnlijk moet je wel uit iedereen zijn buurt blijven als je breit met de gordijnroede onder je arm.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2015 om 12:16
Hahahaha.....ja want dan ben ik heeeeeeeeeeeeeeel gevaarlijk 
Ik haak nooit af!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2015 om 14:41
Ik heb een aantal 60 cm lange breinaalden, ook nr. 10, en ik zeg altijd tegen Ton dat hij zijn harnas moet aantrekken of een meter uit de buurt blijven, als ik ze gebruik. Je kunt wel een echte bezemsteel of een stuk plastic pijp gebruiken, als je heel goed schuurt met het fijnste schuurpapier. Je kunt misschien een knikker in de pijp lijmen voor een mooie ronding.

Wordt het een puntsjaal? Bij een rechte lap kun je ook een aantal lange slierten maken en die later aan elkaar zetten. Zo heb ik wel babydekens gemaakt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2015 om 15:08
ja, het wordt dus een gelijkbenige driehoek met de langste zijde (ongeveer) een meter tachtig.
Zou het toch moeten worden, naargelang de goesting en de dikte van de stok kan het wel wat gaan afwijken van mijn beoogd resultaat.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2015 om 15:50
Ben wel heel benieuwd hoor Bep! Smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2015 om 18:36
ik ook!
Ik ben alleen curieus wat het eerste gaat af zijn.
De vlinderdeken, (nog een 60 vierkantjes van 6 cm te gaan en dan ineennaaien), de lookalikedeken (zit ongeveer bijna op nog 2/3 te gaan) of die stoksjaalstolaomslagdoek zonder mouwen of kol.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2015 om 19:47
Hoi Bep, als je de naalden voor het stokhaken in een winkel gekocht hebt, dan heb je dezelfde als die van mij.
Klik HIER voor plaatjes hoe breed de doek is geworden die ik met die pennen gehaakt heb.
Oke, af en toe wordt het flink aandrukken, maar het lukt wel.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2015 om 20:04
ik koop geen naalden hoor, het zal met een echte stok gebeuren.

Ik had uw creatie gezien en was ook op u nog aan het wachten om de lengte van uwe stok te weten. Flink aandrukken zeg je, dan ga ik mijne stok een stukske langer afzagen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 09:36
Er kunnen heel wat steken op zo'n stok, zelfs op een gewone breinaald.

En het schiet lekker op, als je op breinaald 15 werkt, is elke toer al anderhalve centimeter. Het nare van een driehoekssjaal is wel, dat er elke toer steken bijkomen.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 10:59
Dus een stok van 1 meter zou zeker en vast groot genoeg zijn om op het einde al die lussen erop te krijgen. Of 80?
Size matters wel in dit geval.

De stok die ik hier heb is 2 meter en dat is niet echt handig denk ik.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 16:08
Je zou die stok van twee meter aan één kant op een standaard kunnen zetten en dan op de bank heen en weer schuiven, al hakend. Of er op een stoel op wieltjes achter gaan zitten.

Maar ik heb ook wel eens lussenwerk gezien op zo'n soort ijslollystokje, plat, aan beide kanten afgerond en een cm of twee wijd. Die lussen blijven wel even zitten, alleen moet je beter opletten dat je de goede vijf te pakken neemt. Bij mij zouden er geheid lussen overblijven, die dan later slap hangen in het haakwerk.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 16:19
ik heb dat juist ook gevonden. Ik zag dat er iemand met een popsickle stick een lapke had gemaakt en ik dacht popsickle wat is dat nu weer.
en meneer goegel vertelde dus dat het een ijslollystokske was.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 18:06
Misschien dat het een Amerikaans lapje was, alles is daar groter. Ik denk dat je de dokter wel een tongspatel afhandig kunt maken, en dat dat dan een goede maat is.

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 19:14
Ik begin nieuwsgierig te worden met die stokken van 2 meter. Dans je daar ritmisch omheen of zo?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 20:16

Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 20:23
Originally posted by bep bep wrote:

Youtube-filmpje?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 20:43
@bep: Noem mij aub geen u zeg.. zo oud voel ik me nog niet.

Die stokken die ik gebruik (ik heb breinaalden van 15, 20 en 25 mm) zijn 45 centimeter lang. En de doek is op zijn breedste punt naar schatting een meter of 2.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2015 om 20:49
oei, zo kort en die gingen er allemaal op?
Dan zal ik die stok maar inkorten voordat hier alles tegen de grond ligt dan.
Sorry kvdl, geen filmpje nu, stok is te kort voor mijn breed lijf.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.203 seconden.
Lang Yarns