Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag hartjespatroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Juttemusje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juttemusje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag hartjespatroon
    Posted: 07 Augustus 2015 om 12:51
Hoi allemaal,

Op een site heb ik een patroon gevonden voor een vierkantje met daarin een hartje. 
Dit patroon is op alleen op basis van afgewisseld recht/averecht met aan de rand gerstekorrel.

Nu wil ik deze zelf gaan maken voor een babydekentje. Ik ga dus 4x6 vierkantjes maken.

Dit patroon wat ik heb gevonden op internet is gemaakt op naalden van 4,5. (us 7)
Zie hier de website:
http://www.designsbyemily.com/freepatterns/

Ik heb helaas andere wol die zij gebruikt en dus weet ik niet goed hoe ik dit vierkantje ga maken met naalden van 3,5.

Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik kom er niet uit!

Alvast bedankt!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2015 om 13:35
Bedoel je deze?

Als je met een dunnere pen breit wordt het geheel kleiner. Het zou dus kunnen dat je meer vierkantjes moet breien. Je kunt ook een grotere gerstekorrel rand om ieder vierkantje maken om de maat van de deken te krijgen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Juttemusje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juttemusje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2015 om 13:37
Maar blijft de vorm van het hartje gelijk wanneer ik met een dunnere pen brei?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2015 om 13:54
Over het algemeen blijft de vorm gelijk. Je breit immers hetzelfde aantal steken en naalden als het patroon. Je zou een vierkantje kunnen breien, dan weet je het zeker.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2015 om 14:41
helemaal eens met lidwina.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2015 om 16:10
Net wat Lidwina zegt . Brei 1 vierkantje en kijk hoe groot het wordt .

Wordt het te klein naar je zin dan maak je er een rand extra gerstekorrels bij . Vind je dat niet mooi ( je krijgt het wel 2x )dan ga je rekenen hoe groot je dekentje wordt als je extra vierkantjes maakt
Het hoeft niet te passen toch ?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.906 seconden.
Lang Yarns