Tunische wafel steek ? |
Reageer |
Autheur | |
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 Augustus 2015 om 18:49 |
bestaat er een tunische wafel steek ?
|
|
oant Sjen
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik weet niet of dat die bestaat, maar misschien kan je die 'simuleren' door in de achterste lus de draad op te halen en de hoogteribbel van de wafel in de voorste lus. En de volgende toeren alleen de hoogtewafelribbel in de voorste te maken en de rest gewoon door de twee.
En als het vierkantje van de wafel groot genoeg is een rij gewoon door de 2 lussen, of andersom waar je de ribbel had in de achterste en de andere in de voorste. |
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
dat simuleren gaat ook niet hoor, 'k heb het juist geprobeerd en ge ziet het zelfs niet.
|
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er bestaat wel een gekruiste tunische steek . Ik dacht dat die op handwerkles stond .Misschien kan je daar ook een wafeltje van maken als je steken gewoon haakt en dan weer kruist
|
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik kan niets over een Tunische Wafelsteek vinden
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
gelukkig met diagram en een die op een wafel gelijkt of er toch kan voor doorgaan. http://hongyangjubao.blog.163.com/blog/static/128426482201512792045636/ en hier wat de rondekes en streepkes willen zeggen http://stitchworkssoftware.com/crochet-charts |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik moet wel errugens in een Hemaboek een wafel breisteek hebben, ik heb eens een trui voor mijn zoon in die steek gebreid. Maar een gehaakte wafel ken ik niet. Een verzameling tunische steken moet ik nog in mijn g-mail hebben. Maar voor ik ook maar iets kan vinden op mijn laptop, moet ik het Windows 10 boek bestuderen. Dat staat voor het weekend op de planning.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
een gehaakte wafelsteek bestaat . Je wisselt op een bep manier af met gewone stokjes en relief stokjes en hij staat op you tube bij handwerkles Ik heb even gezocht . maar of dat een tunische is ??? Hij wordt in ieder geval met een gewone haakpen gehaakt en niet met een tunische .
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
https://www.youtube.com/watch?v=gdvtiybhIMA
dit is dus de gehaakte wafelsteek maar idd gewoon gehaakt niet op de tunische wijze. |
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
de madam van dit filmpje noemt dit de tunische wafelsteek https://www.youtube.com/watch?v=OmyxKCH4PTs |
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dames wat geweldig dat jullie zo mee willen denken Dank jullie wel.
daarvoor. Ik heb een paar bollen verloop garen vam de zeeman. en die vind ik heel mooi voor een baby dekentje. niet dat ik nog Baby's in de Fam heb. maar wel leuk om eens een keertje weg te geven. de wafel steek heb ik al eerder gehaakt (zie foto). en daarom dacht ik misschien kan dat ook Tunisch . maar niet dus .jammer dan ga ik iets anders bedenken. Van Magtelt heb ik heel veel Tunische patronen gekregen, daar zit vast wel iets bij dit is de wafelsteek gehaakt . |
|
oant Sjen
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |