Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mouwen te lang

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hanneketanneke View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hanneketanneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mouwen te lang
    Posted: 01 September 2015 om 18:07
Mijn mouwen van patroon baby vestje in gerstekorrelsteek , 21-11 , mt 12tit 18 maanden , zijn veel te lang geworden, ik denk dat de enige mogelijkheid is, dat ik het moet uithalen , maar hoeveel steken moet ik dan meerderen
Gr hanneke
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2015 om 18:40
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=11&lang=nl

kan je ze niet wat omplooien en vastnaaien?

het aantal steken dat je dan moet meerderen hangt af van hoe veel ze te lang zijn.

Als je dat kan meten kan je het uitrekenen aan de hand van het proeflapje hoeveel steken je minder moet meerderen.

En anders kan je die 6 steken voor de boordsteek al weglaten, dat scheelt ook al een vijftal centimeters
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2015 om 19:19
Durf je het niet aan de steken door te knippen het te lange stuk uithalen en dan het boordje er weer aanbreien . Je breit dan dus van boven naar beneden maar daar zie je niets van .
Dat is de reden dat ik mouwen vaak van boven naar beneden brei van mijn moeder geleerd . Bij haar was het noodzaak . werden de mouwen voor ons te kort dan kregen we er weer een ander streepje bij want de afkantrand was makkelijk uit te halen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2015 om 21:26
bij de afwerking staat dat je 5 cm moet omvouwen en vastnaaien. Zijn ze dan nog veel te lang als je dat gedaan hebt?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2015 om 22:26
 http://www.twistcollective.com/collection/component/content/article/107-articles/1672-the-error-of-our-ways-part-3-grave-errors

hier staat een oplossing beschreven, in het engels welliswaar maar de foto zegt ook al genoeg.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2015 om 23:06
Maar ik denk dat het voor dit vestje niet zo kan gedaan worden omdat er voor de mouwen steken moeten bij opgezet worden en de mouwen in een keer aan de voorkant worden meegebreid, dus niet van boven naar beneden of van beneden naar boven. Maar ineens de hele lengte van de mouw.

Maar is wel een goede beschrijving van hoe in te korten. Misschien ook bij links zetten, dan is hij opzoekbaar die link.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2015 om 12:59
En voortaan een vestje in de goede maat bij Zeeman kopen, bon bewaren en na het meten en op ruitjespapier natekenen, terugbrengen.

Misschien kunnen de manchetjes worden opgerold?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.266 seconden.
Lang Yarns