Mouwen te lang |
Reageer |
Autheur | |
hanneketanneke
Newbie Lid sinds: 30 Augustus 2015 Locatie: Zoetermeer Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 September 2015 om 18:07 |
Mijn mouwen van patroon baby vestje in gerstekorrelsteek , 21-11 , mt 12tit 18 maanden , zijn veel te lang geworden, ik denk dat de enige mogelijkheid is, dat ik het moet uithalen , maar hoeveel steken moet ik dan meerderen
Gr hanneke |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=11&lang=nl
kan je ze niet wat omplooien en vastnaaien? het aantal steken dat je dan moet meerderen hangt af van hoe veel ze te lang zijn. Als je dat kan meten kan je het uitrekenen aan de hand van het proeflapje hoeveel steken je minder moet meerderen. En anders kan je die 6 steken voor de boordsteek al weglaten, dat scheelt ook al een vijftal centimeters |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Durf je het niet aan de steken door te knippen het te lange stuk uithalen en dan het boordje er weer aanbreien . Je breit dan dus van boven naar beneden maar daar zie je niets van .
Dat is de reden dat ik mouwen vaak van boven naar beneden brei van mijn moeder geleerd . Bij haar was het noodzaak . werden de mouwen voor ons te kort dan kregen we er weer een ander streepje bij want de afkantrand was makkelijk uit te halen |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
bij de afwerking staat dat je 5 cm moet omvouwen en vastnaaien. Zijn ze dan nog veel te lang als je dat gedaan hebt?
|
|
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.twistcollective.com/collection/component/content/article/107-articles/1672-the-error-of-our-ways-part-3-grave-errors
hier staat een oplossing beschreven, in het engels welliswaar maar de foto zegt ook al genoeg.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Maar ik denk dat het voor dit vestje niet zo kan gedaan worden omdat er voor de mouwen steken moeten bij opgezet worden en de mouwen in een keer aan de voorkant worden meegebreid, dus niet van boven naar beneden of van beneden naar boven. Maar ineens de hele lengte van de mouw.
Maar is wel een goede beschrijving van hoe in te korten. Misschien ook bij links zetten, dan is hij opzoekbaar die link. |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
En voortaan een vestje in de goede maat bij Zeeman kopen, bon bewaren en na het meten en op ruitjespapier natekenen, terugbrengen.
Misschien kunnen de manchetjes worden opgerold? |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |