help bij amigurumi |
Reageer |
Autheur | |
mieke s
Duizendpoot Lid sinds: 24 Juli 2015 Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 September 2015 om 19:38 |
ik ben bezig aan een nachtvlinder maar het gaat fout.In mijn patroon staat toer 11tot16 haak 42 vaste.Dan toer 17 haak elke 6 en 7 vaste samen dan moet je 36 vaste overhebben maar als ik dat doe heb ik nog steken over.Ik heb al nageteld en heb niet mis geweest met mijn vaste heb 42 vaste.
Iemand een idee wat ik mis doe?
|
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nee hoor... ik heb het net uitgetekend in Excel (ja, ik gebruik Excel veel bij haken).
Ik heb 42 kruisjes onder elkaar gezet en nummer 6 en 7 samengehaakt. Daarna haak je weer vijf vasten en de zesde en zevende doe je weer samen. weer vijf haken, één minderen vijf haken één minderen. Dan kom je echt op 36 uit hoor. (maar ik gok ergens dat je de samengehaakte steek als eerste van de nieuwe serie geteld hebt) |
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Geen idee waar het fout gaat bij je.
Wanneer ik het bereken dan haak je van de 42 vasten steek 6 en 7, steek 13 en 14, steek 20 en 21, steek 27 en 28, steek 34 en 35 en tot slot de laatste 2 steken samen. Dus in totaal 6 keer. Dan moet je op 36 steken uitkkomen.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Even je eerste steek markeren met pimpelpaars denk ik, dan weet je zeker dat je rond bent
|
|
mieke s
Post Options
Thanks(0)
|
ondertussen is het hoofd gelukt :) maar nu in het patroon bij het lijfje staat er ineen bij toer6 A.L..Haak 36 v.Wat wil de A.L zeggen?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk in de achterste lus haken.
|
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, dat is mooier bij minderen, 2x in de achterste lus insteken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
mieke s
Post Options
Thanks(0)
|
oke mercikes alvast voor de hulp.
IK ga toch nog iets moeten vragen voor de armpjes staat er haak 6 V in de magische ring.Dan toer 2tot12 haak 6 v.moet ik de magische ring sluiten of wat is de bedoeling???De magische ring is geen probleem
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
amigurumi is in het rond haken, dus je haakt ineens verder zonder te sluiten en een losse
|
|
|
|
mieke s
Post Options
Thanks(0)
|
staat er dan normaal niet haak in elke vaste een vaste?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
soms staat dat er en soms ook niet. Bij amigurumi niet zo vaak denk ik.
nu staat er toer 2 tot toer 12 : 6 vasten haken dus eerst een magische ring van 6 vasten (die aantrekken) en dan 11 toeren van 6 vasten |
|
|
|
Crochet time
Duizendpoot Lid sinds: 31 Augustus 2015 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 193 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het staat inderdaad een beetje vreemd. Maar het is wel in iedere v een v haken. In totaal heb je dan 6 v gehaakt. Dit herhaal je tot toer 12. Er ontstaat een smal kokertje.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |