Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon 166 trui met pas

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
van Dijk View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer van Dijk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon 166 trui met pas
    Posted: 16 September 2015 om 18:26
Ik ben een trui aan het breien uit het nieuwe Bergere de France boek.
Het gaat om patroon 166 trui met pas op blz 285.
Het probleem is dat er vanaf de boord een kabel in zit wat helemaal goed gaat. Na de boord gaat de kabel na 8 naalden breien aan de linkerkant 4 steken naar links verschuiven en aan de rechterkant 4 steken naar recht. Het probleem is nu dat de kabel er niet meer als een kabel uit ziet. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? en misschien een oplossing? Ik brei alles volgens het tel patroon maar het komt zo niet goed.

Als vast bedankt

van Dijk
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2015 om 19:35
Dit is een forum en niet iedereen heeft een Bergere de france boek.

Is het een witte trui met borststuk?

Als het deze is dan denk ik dat het normaal is want er komen kabels (meer een raster) tussen. Dus moet die eerste plaats maken voor de volgende.

http://nl.bergere-de-france.be/cat-15-16-n-166-pull-a-plastron.html
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 08:30
Die modefotografen! Die hebben geen idee dat we de trui willen zien en niet iets artistieks. Die juffrouw heeft precies haar armen voor het deel dat jullie bespreken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
van Dijk View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer van Dijk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 11:50
Ja Bep dat is de trui.
De kabels gaan over 6 steken. Omdat in die 8 naalden de kabels links en rechts 4 steken verschuiven om het raster in de midden te krijgen ziet de kabel er niet meer uit het word 1 dikke streep.
Ik kijk wel even wat ik ermee ga doen.
In ieder geval bedankt voor het mee denken

Groetjes

van Dijk
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 12:35
als je over de foto gaat met je muis dan zie je dat het raster omrandt is door een dikke streep. Misschien is dat in het begin niet zo mooi omdat de kabels ernaast wel het juiste effect hebben en het raster nog maar een beginnetje is.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 13:01
Zit er geen ruimte tussen die 2 kabels ? Lijkt mij wel als ik zo de schouders bekijk . . . Misschien kun je een stukje van het patroon hier neerplakken ?
Het begin van het telpatroon van die kabels.
Back to Top
van Dijk View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer van Dijk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 15:01
Hallo Iw1463

Tussen het raster en de 1e kabel heb ik 2 steken. Ik denk dat ik die moet houden.
Tussen de 1e en 2e kabel heb ik 5 steken. Het zijn 2 averecht 1 recht en 2 averecht. Hier kan ik wel wat mee doen door alleen 2 averecht te breien. Ik ben heel blij met je oplossing en hou je op de hoogte.

Heel erg bedankt

groetjes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 15:34
als je de foto bekijkt zit elke kabel tussen 2 rechte lijnen.

Je zou dus vier kabels moeten hebben met aan sweerszijden van elke kabel 2 averechte steken en 5 rechte lijnen gevormd door die rechte steek. En ik denk zelfs dat 'de omlijning van het raster' = dus eerste rechte lijn uit 2 rechte steken bestaat.

17.11

Begint het patroon, onderaan met over de hele breedte kabels? (Want daar zitten de armen voor en kunnen we dus niet zien).
Begint het rasterpatroon onderaan in een punt?

Normaal gezien heb je dus 2 averechte en 6 kabelsteken en weer 2 averechte. Als het 4 steken moet verspringen zou dat normaal gezien over die eerste 2 averecht en 2 kabelsteken gaan die je niet meer moet maken want het raster begint daar. Blijft er nog 1 steek en 3 steken over om te kabelen.
Bij de volgende opschuiving (waarschijnlijk weer vier steken minder) begin je dan met 2 averechte en 1 rechte en 2 averechte en de kabel.
En aan de andere kant moet je dat ook doen maar terugtellend vanaf de punt van het raster.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 20:16
@Bep volgens mij schrijft ze ik heb tussen de kabel 2av-1r-2av, die zie ik bovenop de schouders ook - die zou ik dus houden.
@van Dijk, heb je die tussensteken misschien per ongeluk gebruikt om een kabel mee te maken ???
Het blijft gokken omdat het model zo'n gesloten houding heeft, heb je trouwens gezien wat ze op heur hoofd heeft LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2015 om 20:37
ja die moet ze zeker houden.
Maar ik was begonnen met uit te leggen vanaf het raster.

'k zal het proberen te tekenen
..2av   kabel   2av   1r(lijn) 2av    kabel    2av    omlijning raster    raster     omlijning raster .. spiegelbeeld andere kant
2          6        2        1        2          6        2          1 of 2       
en ik denk dat ze problemen heeft met dat opschuiven van die vier steken omdat ze spreekt van een dikke rechte lijn(kabel ziet er geen kabel meer uit) die ze krijgt en daarom het gereken en nu geteken om te zeggen dat ze nog echt wel kan kabelen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2015 om 11:41

Kabels willen ook wel eens alle andere steken in het niets trekken, dat komt dan na het wassen goed. Maar als je zelf de boel oprekt moet je die steken ook kunnen zien. Nou ja we wachten het af.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns