Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gehaakt plaid

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
janet simone View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer janet simone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gehaakt plaid
    Posted: 16 Oktober 2015 om 09:47
Goedemorgen,

Ik wil vandaag aan een plaid beginnen. Het is een patroon van drops
131-52.
Vraag: waarom moet ik het werk keren, normaal sluit je de ring met een halve vaste en begin je met de ring erboven.
Ik weet niet of het aan mijn computer ligt, maar volgens mij zat er gisteren een teltekening bij het patroon. Kunnen jullie kijken of dat ook zo is, zodat het weer aan mijn gekke computer ligt.

Groet, Janet
Groet, Janet Simone
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2015 om 10:41
http://garnstudio.com/lang/nl/includes/pattern-print.php?id=5219

een echte teltekening is het niet, het is eerder een welkvierkantjekanikwaarzettenomzototeenmooigeheeltekomen tekening

en ik denk dat je het werk moet keren om 'reliƫf' in de vierkantjes te krijgen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2015 om 10:48
Misschien kun je je vraag stellen bij Drops zelf . Als je de opmerkingen leest zie je ook dat er eigenlijk te weinig garen aangegeven staat . . Vraag dan ook of dat inmiddels aangepast is
Back to Top
janet simone View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer janet simone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2015 om 10:49
He Bep,

Je zou ook zo kunnen haken wat ik hierboven beschreef? Ik probeer gewoon beide.

Heel erg bedankt
Groet, Janet Simone
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2015 om 10:51
ja dat gaat ook gaan, maar ik denk dat als je het elke keer keert, dat de stokjes mooier boven elkaar komen te liggen.

gewoon de 2 methodes uit proberen en zien wat het mooiste is in uw ogen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2015 om 11:53
Er staat nergens in de wet dat je een patroon moet volgen, als je zelf een leuker idee hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2015 om 14:18
dat zou wat wezen
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2015 om 19:31
Wanneer het een groot vierkant wordt, zou ik zeker het werk keren elke toer om scheeftrekken van het vierkant te voorkomen. Maar misschien moet ik eerst eens even naar het patroon kijken. ..Wink
Dat heb ik nu dus gedaan. Het zal in dit geval inderdaad alleen om het relief gaan., dus doe gewoon wat je zelf het mooiste vindt.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2015 om 20:45
Hallo meiden,
het werd me net iets te klein vierkant, dus heb een ander patroon gekozen.Zit nu lekker op de bank voor de voice of holland en mn haakwerkje. Nr 120-3 van drops, nu snap ik niet toer 2. Ik krijg een eierdopje als ik het patr. Volg. Of ik doe iets verkeerd of er is iets mis met het patroon, willen jullie eens kijken.
gr, Janet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2015 om 21:08
Heb je bij de video uitleg van Drops gekeken ? Ik gelooof onder vragen over dit patroon
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2015 om 21:12
Heb nog eens goed gelezen , en jaaaa hoor tut leest weer niet goed.
het klopt nu wel. Toch in het begin van de toer 3 lossen is eerste st. En dan de 2 stokjes groep, zo krijg je toch 3 stokjes terwijl de rest 2 stokjesgroepen zijn, wat vinden jullie hiervan
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.859 seconden.
Lang Yarns