Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

linnen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: linnen
    Posted: 29 Oktober 2015 om 23:04
bij het bewonderen van mijn bollekes garen kwam ik garen tegen waar 20% linnen in zit.

Kan ik daar gerust een trui van breien of maak ik beter ineens een zak?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 23:30
Nee hoor, kun je rustig doen Bep. Linnen is een pracht materiaal. Mooie glans en pluist niet. Voor een zak gebruik je juet, ook een natuurlijke vezel maar vele malen grover.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 07:19
dus die trui gaat niet uitrekken?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 09:31
Bedden- en tafelgoed is toch ook van linnen?

Ik vind wel dat katoenen en linnen weefsels soms wat uit model raken, dat zie je goed als het vierkante lappen zijn. Dan moet je ze even uitrekken naar alle kanten. Of dat bij een trui met linnen moet, weet ik niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 09:55
Haha die Bep. Maak nu maar een trui, als die uitzakt dan kun je er altijd nog een zak van maken. 
Linnen wordt best wel mooi, alleen moet je volgens mij dan wel oppassen met het wassen en drogen.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 10:25
Bedoel je zoiets? Ik noem het altijd bandjesgaren.....dat is
denk ik niet de oorspronkelijke naam.
Ik vind dat garen  heel mooi! 
Heb er ook nog van liggen......ik ga het
toch binnenkort eens gebruiken hoor.
Ik haak nooit af!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2015 om 00:37
nee ik bedoel dit :

ik heb zo verschillende bollen in diverse kleuren.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2015 om 08:55
Bep, ik zie dat er maar 20% linnen in zit. Het garen zal zich ongeveer hetzelfde gedragen als wanneer er 20% katoen in zou zitten. Linnen heeft echter een luxere uitstraling als katoen. 

LINNEN

Linnen is een natuurlijke vezel die wordt verkregen uit de bast van de vlasplant. Deze bastvezel heeft door het grote aantal bewerkingen een hoge prijs. Door zijn lange vezelstructuur en het hoge gehalte aan wasachtige bestanddelen heeft linnen een mooie glans die in de was niet verdwijnt. Linnen is zeer sterk, heeft een zeer groot vermogen tot opname van vocht, is weinig elastisch en kreukherstellend Verder is linnen uitstekend bestand tegen hitte en loog. Het is niet chloor- en zuurbestendig, redelijk lichtecht en wordt wél door schimmels maar niet door motten aangetast.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2015 om 09:58
Bep ga maar rustig aan de gang . Als het is zoals het bolletje op de foto is het maar 20% linnen .

Ik wilde net de tip geven om het samen met een ander garen te gebruiken ,maar dat heeft de fabrikant al voor je opgelost .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns