Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

resten stof

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: resten stof
    Posted: 30 Oktober 2015 om 21:38
Heb een hele gekke vraag.

Onze dochter van net 11 jaar is het sparen voor een naaimachine
( is bijna bij elkaar gespaard )
Nu heeft ze voor sinterklaas resten of kleine lappen stof gevraagd,
om kleine dingetjes te gaan naaien en te oefenen.

Waar zou ik deze resten of lapjes uit kunnen halen voor niet al teveel geld ?

Alvast bedankt voor het mee denken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 21:59
Probeer het eens bij b.v een stoffeerder ,of die niet wat stalen heeft van uitlopende stoffen .

Ook bij de kringloop zie ik wel eens lappen hangen .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 22:32
Als mijn man een versleten overhemd afdankt, betekent dat, dat de rugpanden er nog uitstekend uitzien. Die gebruik ik nog vaak voor zakken in broeken te maken of een kraagje in een andere kleur e.d. 

Verder hebben de markt en stoffenwinkels vaak een bak met coupons. 

Succes met de nieuwe naaihobby!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 22:47
Petra welk soort stof zoek je?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 23:46
Gebruik oude kleding die je in bruikbare stukken knipt. Knopen eraf halen, ritsen eruit en ze kan beginnen.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 07:59
Op de markt kun je vaak leuke en vrolijke coupons kopen. Dat maakt het voor een meisje van 11 toch veel leuker om mee te werken!
Groetjes, Jannie
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 08:58
Bij ons staan bij Leen Bakker en De Kwantumhallen vaak bakken met resten. Soms zijn daar nieuwe (gordijn)stoffen ook heel erg goedkoop trouwens. Oude lakens en dekbedden zijn ook mooi om mee te oefenen. En de vraag bij buren en familie neerleggen levert vaak ook een variatie aan "lappen uit de kast" (soms met de ongenaaide patronen er nog op).
Hanny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 09:15
Of zakdoeken van Wibra, Zeeman, Action. Ze zou briefjes bij de buren in de bus kunnen gooien met de vraag of ze stofresten voor haar hebben. Ik zou wel ingaan op zo'n verzoek van een buurmeisje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 10:36
kringloop, van kleren tot lappen van alles en nog wat te vinden
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 17:42
Ik ben toevallig ook net begonnen met leren naaien. Naaimachine van mijn moeder geleend en oefenen. Dus ik was ook op zoek naar restjes stof om mee te oefenen. Ik lees vaak dat je met katoen moet beginnen, want dat is het gemakkelijkste. 

Ik heb nu een oud dekbedovertrek gebruikt om te oefenen. Laatst was ik in de kringloopwinkel en daar zag ik katoenen tafellakens liggen met leuke patronen. Ik heb er 2 gekocht voor 5 euro. Dus ik zou ook de kringloopwinkel aanraden. Bij stofwinkels hebben ze coupons (resten stof) maar die zijn (bij ons) duurder dan de tafellakens van de kringloop.

Maar ik kon ook wel wat ideeen gebruiken om goedkoop wat stof vandaan te halen. Want ik ben alweer bijna door mijn stof heen haha. Dus ik lees met veel interesse mee Smile
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 20:42
bedankt allemaal voor het meedenken. Ga binnen kort eens bij de kringloopwinkel en kwantum kijken.
Laat weten als ik geslaagd ben.

Bedankt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2015 om 09:30
Ik zag laatst dat de Voordeelboekwinkel een aantal boeken heeft over naaien. Misschien zijn er wel boeken voor kinderen bij ook.

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2015 om 17:11
Mijn moeder is nogal een hamster en bij haar scoor ik lakens en dekbedovertrekken en die gebruik ik om te oefenen. Verder zie ik bij de
kringloop vaak stukken stof liggen. En dan naar de markt zodra ze het een beetje onder de knie heeft.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2015 om 21:03
Dames het eerste werkstuk met resten stof heeft onze dochter klaar.
De restjes gekregen van een hele lieve sponsor.
Ze is trots op haar werkje.
Het staat bij de nieuwe creaties.
Bedankt nogmaals allemaal voor het meedenken.

groetjes Petra
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2015 om 10:24
Het is een mooi werkstuk. Ze zou zo'n AH of Deka tas kunnen bekleden, dan kan moeders ermee lopen te pronken.

Is het een idee dat ze in al haar werkstukken naametiketjes naait? Dat zou leuk zijn voor later. Ergens op het forum stond hoe je die zelf kunt maken.

wat rozengeur.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2015 om 18:45
in de stoffenwinkel  in de bak met restante  en afknip resten wil ook wel eens werken
of net als vroeger op de markt afpingelen soms vindt je op de markt resten partijen  dan moet je denken aan stoffen van tussen de € 1 a € 5 per meter  

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns