Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

etamine

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
vagantes View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vagantes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: etamine
    Posted: 02 November 2015 om 10:52
kan iemand mij vertellen wat etamine precies is?
Op de site van hobbydoos zie ik wel een plaatje van etamine, maar geen beschrijving.
volgens mij heb je wollen etamine (etamine de laine), maar ook zijden of katoenen etamine.
Ik wil iets weten over wollen etamine.
Is dat hetzelfde als kamgaren??
Is er nog een andere benaming voor wollen etamine?
Dank,
Nelleke
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2015 om 11:01
hoi als je googled dan komt er een hele waslijst te voorschijn,
volgens mij is etamine een soort van dun doek, om dingen door te zeven, of om op te borduuren
borduurlinnen zou ook een benaming kunnen zijn
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2015 om 11:15
Gegoogeld en van alles gevonden, maar niet wat ik zocht. Dus overtypen uit mijn textielwoordenboek.
etamine: open katoenen stof in plat- of ajourbinding, toegepast in lasgordijnen; in fijnere uitvoering ook wel voor borduurwerk.
Als je googelt op etamine vind je een boel. Het bestaat in vele materialen, katoen, wol en ook zijde. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2015 om 13:05
Volgens mij is etamine een verzamelnaam voor stoffen waarvan de draden
niet aansluiten . het kan dus van verschillende materialen gemaakt zijn

Ook kaasdoek om te zeven of waarin de kazen vroeger wel verpakt werden om te drogen noemden ze etamine Je zag dan op de korst zo'n weefsel patroontje Het gaat in ieder geval bij wassen heel erg in elkaar zitten . Ik heb het bij mijn staaltjes -ooit verzameld voor mijn examen- opgezocht .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2015 om 16:43
goh, weer wat bijgeleerd, want ik wist begot niet in welke richting ik zou moeten zoeken. Ik dacht dat het iets scheikundig was als ik de naam las. Het is dus een lap 'stof' als ik het goed begrepen heb.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2015 om 20:27
ook wij hebben ooit geleerd dat kaasdoek etamine genoemd werd.
maar dat is al een paar jaar geleden
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2015 om 08:12
In de wereld van textiel en mode veranderen de namen constant. Er is weinig verschil tussen een cape, een poncho of een omslagdoek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2015 om 18:37
Bij ons heet het schooldoek. Ik heb voor het haken meters gebruikt om op te borduren. Als ik hier in de omtrek om schooldoek vroeg wisten ze direct wat ik bedoelde.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.422 seconden.
Lang Yarns