Gehaakte pop |
Reageer |
Autheur | |
mieke s
Duizendpoot Lid sinds: 24 Juli 2015 Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 November 2015 om 11:46 |
ik heb gisteren het boek mijn gehaakte pop geleend in de bibliotheek.
Weet er soms iemand hoeveel draad je nodig hebt voor het lijfje,hoofd,benen en armen? Er staat enkel bij 2 bollen |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
en staat er dan niet bij wat ze gebruikt? katoen of acryl of zelfs een merk?
|
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
en welke dikte haaknaald . ?? want dun garen heeft meer meters dan dikker garen op 50 gram Ik heb hier een bol katoen liggen van 50 gr met 121 meter erop voor haakpen 2,5 of 3 .
|
|
mieke s
Post Options
Thanks(0)
|
ik zou ze het liefst in scheepjeswol maken omdat ik daar veel van heb maar geen idee hoeveel ik nodig heb en hoop dat het patroon dan ook gaat kloppen.Er staat bij Vannerie of Meije.
Haaknaald 3mm staat er bij |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
En is die scheepjes wol die je hebt dan geschikt voor haakpen 3 mm .?
En staat er dan bij je patroon niets van met welke pen gehaakt wordt . |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Als die scheepjes wol dikker is wordt je pop groter en moet je met de haakpen werken die op je wikkel staat aangegeven . Je zult dan ook meer garen nodig hebben
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
https://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/ideal-meije-bergere-de-france.asp
misschien dat je hier wat mee kunt. En die andere heeft juist dezelfde eigenschappen. Op de wikkel staat 3,5 maar voor haken nemen ze normaal gezien een kleiner maat. Dus die 3 kan kloppen |
|
|
|
mieke s
Post Options
Thanks(0)
|
De scheepjeswol is geschikt van haaknaald 2.5 tot 3.5m en daar zit 25gr of 62.5m
op
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
en op de genoemde Meije of die andere zit 125 m en is een bolletje van 50 gram.
Dus dan heb jij van die scheepjes al 4 bolletjes nodig. En eentje reserve. |
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |