Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

babyvest heeft te brede schouders

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Smullers View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Smullers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: babyvest heeft te brede schouders
    Posted: 09 November 2015 om 12:41
Vraag: Heb een mooi babyvest gebreid Drops 16-16. Op zich goed gelukt. Maar de schouders zijn te breed. Het vest is aan één stuk gebreid. Kan ik nu op de schouders enkele pennen uithalen? En zo ja, hoe brei ik dan die twee stukken weer aan elkaar?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Met vriendelijke groeten, Smullers
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 13:12
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 17:09
Oeps. ik zie het is gerstekorrel, dat is niet zo simpel. Normaal gesproken zou ik het aan elkaar mazen, maar bij gerstekorrel is dat echt moeilijk. Ik zou de mouwen een stuk uithalen en korter maken. Want dat is wat het is in dit geval , volgens mij dan. De schouders zijn net zo breed als het voor- en achterpand. Dus als het daar goed is, zijn de mouwen te lang. Lijkt mij minder werk dan aan elkaar mazen. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Smullers View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Smullers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2015 om 13:40
Nou, volgens mij maakt dat geen verschil. Ja, schouders zijn te breed, is misschien niet goed gezegd. Ik bedoel eigenlijk dat als ik een stuk van de schouders over elkaar heen doe, dan past hij wel goed. Maar de wol is te dik om het over elkaar heen vast te zetten. Het is aan één stuk gebreid met mouwen erbij aan vast. Dus als ik het goed wil krijgen, zouden er echt wel enkele pennen uitgehaald moeten worden. 

Bedankt voor de reaktie overigens!
Smullers
Back to Top
Smullers View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Smullers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2015 om 13:57
Het schiet me nu te binnen hoe ik het moet zeggen, wat ik bedoel:
de hals is te wijd!
(Dom van me)
Smullers
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2015 om 14:00
Aha. Je zou steken op kunnen nemen en er een boordje aan kunnen breien, is de hals meteen kleiner.
Je kunt die rand dan in ribbels breien en misschien na een of 2 pennen bij de schouder en in het midden een steek minderen, zodat de rand niet recht op gaat staan, maar plat ligt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Smullers View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Smullers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2015 om 15:29
Ja, dat lijkt me nog het beste. Merci!
Smullers
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns