Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Welke wol?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Flower5kids View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Flower5kids Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Welke wol?
    Posted: 19 November 2015 om 11:06
Dag dames,  ik ben sinds kort tuk op breien met dikke wol ipv dunnen wol.  Nu staan er hier op de site veel soorten, maar welke wol raden jullie mij aan om te breien met super dikke breinaalden?
Ik ben nl. bezig met sjaals (cirkselsjaals) aan het breien met de 2 kleuren van onze voetbalploeg.   Moet dus snel vooruit gaan, kleuren zijn rood en diepgrasgroen.   Ook andere kleuren zijn goed, dan brei ik eens iets anders he.    Breinaalden zijn dacht ik 15

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 11:13
Voor breinaald 15 zou ik gewoon met drie of vier bollen samen breien.
Dus 3 of 4 bollen rood daar de beginnen van zoeken en samen nemen en zo ook met de andere kleuren.

Je zal efkes een proefje moeten breien om te zien wat het soepelste is 3 of vier tesamen.

Welk soort garen hangt van je portemonnée af, maar ik zou al eens bij zeeman of wibra kijken.
Back to Top
Flower5kids View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Flower5kids Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 11:24
Dag Bep, bedankt voor je antwoordje.    De breiwol waar ik nu mee bezig ben komt van de action, maar is daar niet meer in stock, vandaar dat ik hoopte hem hier ergens tegen te komen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 11:42
Maar dat stond niet in uw vraag.

als je bij de action wol koopt moet je ineens alles meenemen (en dat is dan nog niet veel) De naam van de winkel zegt het zelf 'action' en dan is die voorraad direkt weg.

Ik zou een mascottesjaaltje breien met hetgeen je hebt en ergens anders gaan kijken waar ze meer bollen van dezelfde kleur hebben.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 13:47
Zman of Wibra dus, vind ik trouwens ook fijner breien/aanvoelen dan wat ze bij de actie-on in de schappen hebben liggen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 16:46
Soms hebben Hema, Wibra en Zeeman veel dikkere wol, maar dan meestal in twee kleuren door elkaar. Die is wel voor dikke pennen, maar niet nummer 15. Ik stokhaak wel met die dikte, maar breien is net of je met trapleuningen zit te breien, ik vind het niet fijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2015 om 10:48
hier bij de hema ligt hele dikke wol in de uitverkoop, alleen fluo roze 2.50.
de rest van de kleuren is ''gewoon''  euro
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns