Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

boek: sokken brei je zo

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Priiny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priiny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: boek: sokken brei je zo
    Posted: 21 November 2015 om 13:09
Hallo allemaal,

Na een lange afwezigheid op het forum en na een korte hobby stop ben ik er weer.
Ik ben weer begonnen met breien! (iets wat ik toen ik jonger was vaak probeerde, maar altijd mislukte hihi).
Nu gaat het breien daarin tegen heel erg goed en ben ik begonnen met sokken te breien.
Nog bezig met m'n eerste sok ben ik nu al verslaafd.
Op internet ben ik alle sites al aan het afstruinen voor patronen.
Nu kwam ik het boek: 'sokken brei je zo' tegen en werd er erg nieuwschierig naar.
Echter kan ik hem bij mij in de buurt niet vinden en voordat ik hem koop op internet vroeg ik me af wat voor soort patronen erin staan en op welke manieren ze gebreid worden.
En dan bedoel ik vooral op welk soort pen.
De gewone sokkenpennen of op een rondbreinaald?

Ik hoop dat iemand me deze vragen kan helpen beantwoorden!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 13:18
Hebben jullie geen bieb in de buurt ?? Om in te kijken hoef je geen lid te zijn en je kan desnoods een kopie van een patroon breien .
Back to Top
Priiny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priiny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 13:36
Ja die hebben we, maar die had hem helaas niet :(

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 14:18
Als je wel lid bent, kun je kijken of je het boek kunt reserveren - vaak kun je uit meer bibliotheken reserveren dan alleen de jouwe.
Sokken kun je op rondbreinaalden of op losse naalden zonder punt breien, als je het eenmaal onder de knie hebt maakt het weinig verschil meer - heus.
Ik heb zelf een zwik sokken brei boeken en wat doe ik ermee ? Meestal bladeren en kijken en denken leuk en vervolgens zoek ik ergens anders
naar een patroontje Confused of gewoon simpele sokken breien. Maar ik vind ze altijd erg inspirerend.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 14:40
Ik heb even gekeken ik heb van die dames een ander boek (sokken van teen tot boord) in dit boek verwijzen ze naar het boek waar
jij over twijfelt. In dit boek schrijven ze we gaan ervan uit dat je met sokkennaalden en/of een rondbreinaald uit de voeten kunt - dus
het lijkt me dat ze beide in hun basisboek uitgelegd hebben.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 15:33
Op de site van drops design garnstudio even googelen staan veel sok patronen in diverse maten .
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 17:21
Ik heb dat boekje en alle sokken worden met sokkenbreinaalden gebreid, dus 5 korte rechte naalden zonder knop. Het is voornamelijk een heel duidelijk boekje waarin uitgelegd wordt hoe je op sokkenbreinaalden breit, en het legt de verschillende methoden uit: hollandse hiel, grote hiel, kleine v, jojo-hiel, bandteen, ronde teen. En dan een paar patroontjes om te variëren. Eigenlijk dus een basis-naslagwerk.
Back to Top
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 17:39
Ik heb het boekje en bij het sokken leren breien weinig erbij gepakt. Ik had meer aan de youtube filmpjes. Ik ben niet zo'n ervaren breister en ik leer beter met beeld dan met tekst.
Daarbij brei ik met rondbreinaald (magic loop), dus net ietsje anders dan hoe het boekje het beschrijft (4 naalden)
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 18:34
heb t boekje en gebruik t bij elke sok!
vooral t gedoe bij de hiel!
heb er mn eigen naslagwerk van gemaakt, met alle draadjes van de gebreide sokken en hun wikkel. en dikkere sokkenpatronen erbij geplakt.
kan je al en sok breien maar zoek je alleen patronen, drops, pinteresst enz hebben er veel van
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 19:46
In Breien voor dummies staan ook sokpatronen. Je moet wel even de allereerste bladzij (met afkortingen) kopiëren en erbij houden.

Onze bieb heeft in de Centrale, 2 filialen en de boekenbus een exemplaar. Je zou het via interbibliothecair leenverkeer kunnen lenen.

Of eens kijken of je het in de boekwinkel kunt inkijken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Priiny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priiny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2015 om 10:59
Super bedankt voor jullie reacties!! Ik denk dat ik hem toch ga bestellen hihih

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns