Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vragen over patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JessyWijnen View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JessyWijnen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vragen over patroon
    Posted: 25 November 2015 om 16:36
Hoop dat er iemand is de me kan helpen.
Ben bezig met Phildar nr 596 en dan patroon nr6 vest.
Rugpand en voorpanden zijn klaar, maar de mouwen passen niet. Ik had ze al klaar maar kom stuk tekort in armsgat zeg maar.
Heb weer alles uitgetrokken en begin opnieuw, maar waar ik tegenaan loop is het volgende
Bij beschrijving van de mouw staat
op 40 cm (76nld) na de boordsteek hebt u 18nld Colza, voor de mouwkop aan weersz afk: en dan krijg je opsomming van de steken
iedere 2nld 1x3st.
Ik heb bij begin 3st afgekant en nld terug aan andere kant weer 3st afgekant, Klopt dit of klopt dit niet??
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 16:50
Om te binnen hebben welkom .

Wij hebben niet allemaal dit breiboek Ik denk dat je hier wat meer van je patroon neer moet zetten willen wij je goed kunnen helpen . Dat je in je heengaande nld 3 steken hebt afgekant en dan in je teruggaande pen weer klopt want je kunt aan het eind van je pen geen 3 steken afkanten . Maar wat staat er dan verder ?? Wat bedoelen ze met Colza ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 16:51
Ik bedoelde te zeggen

Om te beginnen welkom
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JessyWijnen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 17:06
https://www.hobbydoos.nl/patroon/11498/vest
bovenstaande vest is het.
voor de mouwkop aan weersz afk:
iedere 2e ndl 1x3st, 1x2st, 11x1st, 1x2st en 1x3st dit zijn dus in totaal 30nld, 15nld heen en 15nld terug.
Zo heb ik het gebreid maar dan kom ik stuk tekort als ik mouw wil inzetten, armsgat van de voor en achterpand zijn veel groter
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 17:36
Hoeveel kom je te kort ??

Het zou kunnen dat ze bedoelen dat je er een pen overheen moet breien .
Want in wezen minder je nu in elke heengaande en elke teruggaande pen Dan zou je ongeveer 60 pennen gebreid hebben zou dat kunnen kloppen ?

Je kunt aan je panden meten hoeveel cm 60 pennen dat is .
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JessyWijnen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 17:38
ik kom aan iedere kant van de mouw ca 5cm te kort en dat is toch wel veel niet
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 17:39
normaal gezien heb je de mouw afgekant en heb je een 'platte' rand bovenaan.

Als je de schoudernaden en zijnaden van het vest hebt toegenaaid en je draait alles binnenstebuiten en je steekt de toegenaaide mouwen met de goede kant naar buiten erin dan zou dat normaal gezien toch moeten passen.

Als je de bovenkant van de sluitnaad van de zijkanten en de 'oksel'kant van de mouwen op elkaar legt en dan zo stillekesaan naar boven toe (schouders) alles goed legt zou het moeten uitkomen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 17:51
Nee dat is niet super veel . Het is net zoals Bep zegt, die platte bovenkant moet ook bij de mouwkop gerekend worden I weet niet hoe breed die is .Als je overgaat breien wordt de kop veel te groot dus dat is de oplossing niet .Je zou kunnen gaan smokkelen . Dan moet je even kijken hoeveel pennen 5 cm is maar ik ging eerst de raad van Bep maar opvolgen
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JessyWijnen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 17:59
In ieder geval bedankt voor jullie advies. Ik begin weer opnieuw met breien, hoef gelukkig niet hele mouw en smokkel dan maar beetje. Vind het jammer want wil die grijze kleur net zo laten aansluiten als op voorbeeld model.
Liefs Jessy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 18:24
grijze kleur?

Volgens ik op de foto kan zien zijn heel misschien die donkere strepen van de voorpanden, gelijktijdig met de eerste armgatminderingen gebreid. Maar bij de mouwen komen de minderingen na die laatste donkere streep. Dus het gele past altijd mooi aan.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JessyWijnen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 18:29
Nou nee geen gele kleur. Ik heb ipv van geel wit gepakt, maar maakt niks uit.
En dat wil nu net dat het mooi aansluit, maar dat doet het niet als ik volgens patroon brei.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 18:38
de bovenstukken zijn toch helemaal wit dan bij u. En die hele mouwkop moet in wit gebreid worden dus dan sluit dat toch altijd mooi aan.

Misschien moet je je schouder ook een beetje optrekken zoals het model op de foto, zodat de strepen 1 rechte lijn vormen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 19:04
nog eens eventjes proberen uit te leggen

dus je neemt de 'oksel' en spelt die vast aan de 'oksel' van het vest

dan neem je de schouder van de vest en spelt je die op de helft van uw afzetnaald van de mouw. Dus langs 2 kanten heb je nog een stukje afzet hangen. En als je dan de mouw zowat goed erin steekt, zal je zien dat het wel past en dat je niets te kort of erger over hebt.

Hoeveel centimeter is die laatste naald breed?
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JessyWijnen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 19:10
Weet helaas niet meer hoe breed, heb die hele mindering uitgehaald.
En zo als jij het uitlegt had ik het ook gedaan. Schouders aan elkaar genaaid, midden van kop mouw gepakt en dat aan de schoudernaad gespeld, maar kwam aan beide kanten van de mouw niet uit, zeker 5 cm te kort aan elke kant van de mouw.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2015 om 19:19
Bij een van de garens die voor dit vest gebruikt zijn staat dat 19 naalden 10 cm is. Bij jou zijn het 30 naalden dus ongeveer 15 cm. Ik brei momenteel een vest, de mouwkophoogte is tussen de 12 en 13,5 cm. De armsgathoogte tussen 17,5 en 21 cm Afhankelijk van de maat natuurlijk. De lengte die je nodig hebt ontstaat door de schuinte die ontstaat door het afkanten aan de zijkanten. Heb je misschien erg strak afgekant?
Je hebt 2 keer 21 steken afgekant, zijn er dus 42. Ik neem aan dat de mouw breder is. Je hebt dus zeker aan de bovenkant nog een aantal steken over. Volgens mij moet het gewoon kloppen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.953 seconden.
Lang Yarns