Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gaatje in afgewerkte vest?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Griet1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Griet1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gaatje in afgewerkte vest?
    Posted: 09 December 2015 om 22:08
Hallo allemaal,

Ik was net mijn gebreide vest in elkaar aan het zetten en mijn oog viel op een gaatje in de rugpand.
Het aantal steken klopt, het is dus volgens mij geen gevallen steek.  Hebben jullie enig idee hoe ik dit 'netjes' kan oplossen?

Alvast bedankt!
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 22:11
zo te zien heb je half in de draad gestoken met breien,opvullen met je in elkaar zet draad
Groetjes Maria
Back to Top
Griet1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Griet1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 22:12
Deze foto is misschien iets duidelijker...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 22:15
Er over heen mazen op die plek. Denk je dat het dan te dik wordt de draad splitsen. Zie je niets van als het klaar is. ik zie dat het averechte steken zijn. Kun je ook aan de voorkant doen, maar net iets gemakkelijker als je het aan de achterkant doet, heb je nl  tricotsteek. In dit geval wel steeds naar de voorkant kijken dat overgemaasde steken netjes over de gebreide steken heen liggen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 22:18
Ik zie nog iets. Is het wol? Het lijkt net of er een gedeelte van de draad gebroken is. Als het wol is zou het zomaar mot kunnen zijn. In dat geval heel goed uitkloppen, eventueel wassen. Die mot kun je soms gratis met de wol erbij krijgen. Zou niet mogen, maar het kan. De mot is de grootste "vriend" van de wolfabrikanten zegt men wel eens
Groetjes, Lida.
Back to Top
Griet1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Griet1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 22:21
Okj, pfff, heb het even rustig bekeken en kan er best inderdaad  een draadje tussen weven.  Morgen ga ik een poging doen, rond dit uur is die zwarte wol niet de beste vriend van mijn ogen.

Dank jullie wel voor jullie advies...!
Back to Top
Griet1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Griet1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 22:31
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik zie nog iets. Is het wol? Het lijkt net of er een gedeelte van de draad gebroken is. Als het wol is zou het zomaar mot kunnen zijn. In dat geval heel goed uitkloppen, eventueel wassen. Die mot kun je soms gratis met de wol erbij krijgen. Zou niet mogen, maar het kan. De mot is de grootste "vriend" van de wolfabrikanten zegt men wel eens

Oh nee... Het is inderdaad wol, alpaca wol...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 08:40
Je kunt gaatjes ook voorzichtig dichtmaken met naaigaren van dezelfde kleur.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 09:01
Ook in Alapaca kan mot komen. Ik heb het nog even gecontroleerd bij meneer Google. Ik las ook dat men een probleem gehad had met draadbreuk bij alpaca garen. Het schijnt dus voor te komen.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 09:09
Had je die wol allang in huis ???

Zo niet dan zou ik toch reclameren . Zo ja dan de plaats waar je de wol bewaarde goed nakijken en desnoods behandelen . (sandelwood )

Ik zou ook mazen maar even ervoor beginnen en even erna stoppen en inderdaad je draad splitsen .
Back to Top
Griet1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Griet1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 09:54
Zo, dat is gerepareerd.  Een nachtje slapen en alles eens rustig herbekijken doen wonderen.  Er was gelukkig geen draadbreuk te zien.  Hopelijk dan ook geen mot.  Ik ga wel iets halen tegen mot en het in de buurt van mijn vest leggen, je weet maar nooit...  Toch weer een beetje trots op mezelf.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 09:58
zijt ge zeker dat ge een foto van hetzelfde stukske hebt gepakt?
Is helemaal niks meer te zien.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 10:17
Goed zo. 
Ik zei toch Bep, als je het netjes doet zie je er niets van. ( Zegt een ervaringsdeskundige!!!!!)
Groetjes, Lida.
Back to Top
Griet1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Griet1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 10:34
Originally posted by bep bep wrote:

zijt ge zeker dat ge een foto van hetzelfde stukske hebt gepakt?
Is helemaal niks meer te zien.

Jep, heel zeker...!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 11:19
Gefeliciteerd met dit mooie resultaat. Thumbs Up Gisteren keek ik toch wel zorgelijk naar de foto's. 
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 11:35
knap dat je dat zo onzichtbaar hebt kunnen wegwerken!
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Griet1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Griet1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 12:04
Ik heb er gewoon een extra draadje van rechts naar links doorgeweven en aan de achterkant een knoopje in die draadjes gelegd. Ik zie het nog wel hoor, maar als je het niet weet zie je het (hopelijk) niet.

Vanaf volgende week heb ik even vakantie en dan begin ik aan mijn allereerste trui. Ben ondertussen helemaal verslaafd aan mijn breipennen 😃
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 12:16
Originally posted by Griet1 Griet1 wrote:

Vanaf volgende week heb ik even vakantie en dan begin ik aan mijn allereerste trui. Ben ondertussen helemaal verslaafd aan mijn breipennen

Heel veel brei-plezier op vakantie. Smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 15:27
Tegen de mot, een keertje wassen of met koud droog weer buiten leggen, die motten zijn namelijk niet zo koudebestendig. Wat heb ik nou
eerder eens gehoord, in een plastic zak in de vriezer leggen dacht ik.
Oja, ze houden van warmte en van donker, dus in een donkere kast kunnen die larven aardig huishouden Cry
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 18:03
 of een stuk zeep in de kast leggen of tabak wand als de mot is verdreven dan kan er nog  larven achter zijn gebleven en met tabak of zeep vinden ze niet lekker
dit uit ervaring dat ik ook eens kleren had gevonden  met gaten die uit die kast kwam en van een ouderdame kreeg ik het advies om dan zeep of tabak in de kast te legen
maar met sandelwood  gaat het ook
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.375 seconden.
Lang Yarns