Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp gevraagd bij uitlezen van beschrijving

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Romina View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Romina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp gevraagd bij uitlezen van beschrijving
    Posted: 10 December 2015 om 23:08
Haaaallloo

Is hier iemand die me kan helpen klaarheid te krijgen in volgende brei beschrijving? Ik ben echt wel nog een leek en lijkt alsof ik het toch wel wat hoog gegrepen heb, om dit al te kunne zelf maken als beginneling :)

Dus als iemand mij kan helpen?

Hier is ze dan:

Boordpatroon: afw. 2 s. recht, 2 s. Av br.

Ajourpatroon A: volgens breìschema a
br. . Het pg. [= 13 ST ] 1x br. De 1e—18e nld. herh.
Ajourpatroon B: volgens breìschema B br. . Het pg. [=9 s ] 1x br. De le—l0e nld. herh.
Dubbele steek: na het keren aan het begin van de nld. de draad vóór het werk leggen, vanaf de rechterkant in
de 1e s. insteken, de s. en de draad
samen afhalen. Daarna de draad stevig naar achteren trekken. Hierdoor Wordt de s. over de nld. getrokken en
ontstaat er een dubbele steek. ln de volgende nld. de beide lussen samen
Opnemen en volgens patroon br.

Tlp: de poncho met 2 draden aan een
stuk in dwarsrichting br. ln het sche-
ma staat de halve cape getekend, pijl
= breirìchting.
Uitvoering: 96 (102-108) s met
rondbreinld. nr. 5,5 met 2 draden
opzetten, voor de linker bies voor
het voorpand ribbels (zie pag. A2)
br‚, met 1 terugg. nld. beginnen. Na
2 cm [= 7 nld.] vanaf de opzet de s.
als volgt indelen: kants., 2 s. ribbels,
13 s. ajourpatroon A, 22 (27-32) s.
ribbels, 1e markeerring vastzetten,
9 s. ajourpatroon B, 31 (32-33) s.
ribbels, 2e markeerring vastzetten,
10 s. ribbels, 3e markeerring vast—
zetten, 5 s. ribbels, 4e markeerring
vastzetten, 2 s. ribbels, kants. Dan
in de indeling van de patronen met
verkorte naalden als volgt br.:
*1e nld : tot de 4e markeerring br., keren.
2e nld: dubbele s,  terugbr.                                         3e nld.: tot de 3e markeerring br., keren. 4e nld:dubbele s., terugbr.
5e nld.: tot de 2e markeerring br., keren. 6e nld.: dubbele s, terugbr.
7E nld: tot de 1e markeerrìng br., keren. 8e nld.: dubbele s, terugbr
9e + 10E nld: over alle s. br. vanaf * herh.

Tegelijkertijd  na 17  cm = 52
nld. vanaf het begin van de indeling
van de patronen een gaatje voor de
ceintuur inbr.: na 27 (30—33) s. 5 s.
afk.‚ de nld. verder br. en in de volgende nld. de 5 s. weer opzetten.
Het 2e gaatje na 50 (54—58) cm = 150 nld
(162—174) nld. vanaf het 1e gaatje op
dezelfde manier inbr.,
het 3e gaatje na 34 (33.42) cm = 100 (114-126) nld. vanaf het 2e gaatje en het 4e gaatje na 50 (5458) cm = 150 (162-
174) nld. vanaf het 3e gaatje.
Voor de rechter bies van het voorpand na 17 (19-21) cm = 52 (58—64) nld.
vanaf het 4e gaatje — het ajourpatroon
A werd 28 x gebreid — over
alle s. ribbels br.‚ daarbij na 2 nld.
4 knoopsgaten ([= 2 s.] afk. en in de
volgende nld. weer opzetten) inbr.:
het 1e knoopsgat na 42 (47—52) s.
vanaf de rechterrand, de volgende 3
knoopsgaten op een afstand van 12
(13-14) s. Na 2,5 cm [= 8 nld.] voor
de bies alle s. losjes afk.

Hier effe via link volledige uitleg ook:
Als het werkt tenminste
http://files.acrobat.com/a/preview/323dfc16-23af-42b0-8e7f-201382b7ce60

Alvast bedankt

Romina http://files.acrobat.com/a/preview/323dfc16-23af-42b0-8e7f-201382b7ce60[IMG][/IMG]
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 23:33
Back to Top
Romina View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Romina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 23:34
Bedankt.... Ook dat luktz mij niet :) lol
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 23:46
o maar mij in het begin ook niet hoor.

Je klikt op dat wereldbolleke, dan verschijnt er linksboven een apart kaderke. Daar zet je de link in en klikt op ok. De link staat er niet in dus moet je die https deleten en terug de link erin plakken en op oke klikken en dan zou het goed moeten zijn.

Je moet dus met 2 bollekes wol tesamen 96 steken opzetten en ge begint met de linkerbies en moet dus met een averechte (= teruggaande) naald beginnen en na 2 cm zet ge die markeerringen op de aangeduide plaatsen. En dan volg je gewoon hetgeen er staat
Back to Top
Romina View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Romina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 00:19
Hahaa bedankt maar wat jij nu zei,heb ik al gedaan hoor.... Ik ben bezig al aan de markeerrìngen... Alleen.
.telkens ik zie staan: "tegelijkertijd " slaag kk al tilt. Ben het helemaal aan het uitschrijven ( proberen toch) , maar ik heb er echt weer wat uitgekozen veel te moeilijk voor mezelf :) maar moeilijk gaat ook en zo leer ik het...   
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 09:22
Wanneer ze alles achter elkaar zouden zetten, zou het patroon onleesbaar worden. 

Tegelijkertijd betekent niets meer of minder dan: terwijl je hetgeen hiervoor beschreven staat aan het doen bent, moet je vanaf een bepaald moment ook (tegelijkertijd) dit doen.

Je zegt dat je een leek bent en ik zie dat je een ajourponcho gaat haken met knoopsgaten?
Dat is lastig met al die verkorte toeren én knoopsgaten erbij, ook wanneer je ervaren bent.
Ik zou je adviseren om het ajourpatroon eerst eens op een recht stuk te breien als oefening, dan heeft in elk geval het ajourpatroon geen geheimen meer voor je.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 09:41
Je bent dus al bij naald 52 . . . het punt van de 17 centimeter. Je breit steeds naald 1 t/m 10, maar vanaf die hoogte doe je tegelijkertijd
ook iets anders - zo lees ik het.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 10:09
tegelijkertijd moet je alleen die 4 gaatjes voor de ceintuur maken en dat is logisch want nadien krijg je die er niet meer in.

dus het eerste gaatje is op 17 cm
het tweede op 67 cm
het derde op 101 cm
en het vierde op 155 cm
allemaal vanaf helemaal beneden gemeten volgens dat het er staat. Is dat echt zo'n grote ?

Je kan, naargelang het model, ook de ceintuur gewoon weglaten en alleen de knoopsgaten doen. En een losse ceintuur maken die achteraan door een litske gaat.
Back to Top
Romina View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Romina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 14:23
Het ajpurpatroon is geen probleem... Ik ben bezig met alles uit te schrijven en tot hier toe lukt dat... Met een beetje geluk ga ik er nog raken denk ik.... :)
Alvast bedankt voor het antwoord
Wild 💕 can't be tamed
Back to Top
Romina View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Romina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 14:24
Bedankt...   Ben alles mooi aan het uitschrijven en het wordt me duidelijk nu :) wel veel schrijfwerk :)
Wild 💕 can't be tamed
Back to Top
Romina View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Romina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 14:25
Dank je voor de info.... Ja het was mij echt onduidelijk eerst maar nj ik alles op aan het schrijven ben stap per stap zie ik er de logica stilaan in :)
Wild 💕 can't be tamed
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2015 om 15:47
Goed zo, ga maar lekker aan de slag het is er weer voor Wink
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.828 seconden.
Lang Yarns