vraag over patroon hals-hulpdraad |
Reageer |
Autheur | |
AVB
Newbie Lid sinds: 15 December 2015 Locatie: Renkum Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 December 2015 om 13:59 |
Hallo allemaal; ik ben -als beginner- bezig met een patroon van Drops (116-24, XL, zie ook: http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=4265&cid=7) en begrijp onderstaande beschrijving van het voorpand links niet: ****************** " Brei vanaf een hoogte van 50-52-54-55-57-59 cm het werk verder in ribbelst en zet TEGELIJKERTIJD 13 st middenvoor op een hulpdraad. Kant af voor de hals aan het begin van iedere nld vanaf middenvoor: 2 x 2 st en 4-4-5-6-7-8 x 1 st. Als alle minderingen gedaan zijn, staan er 19 st op de nld voor de schouder voor alle maten. Kant af bij een hoogte van 58-60-62-64-66-68 cm. *************** Bedoelen ze dan: > dat ik vanaf 55 cm van de 42 steken, de 10 steken aan de kant vd ribbelbies (rechterkant als je e goede kant voor je hebt) afkanten volgens patroon , terwijl de middelste 13 steken op een hulpdraad staan vanaf deze hoogte (55 cm)? > en dat ik dit stukje vanaf bies-met-knoopsgaten tot aan de steken die op de hulpdraad staan) heen en weer moet breien, al afkantend op elke heengaande naald? > en daarna opnieuw aanhechten en verder breien met de 19 steken aan de armsgatkant en dit dan tot gewenste hoogte breien (64 cm)? Dan blijven dus de 13 'middensteken' ongebreid op n hoogte van 55 cm, totdat de capuchon er aan gebreid moet worden?
mij lijkt dat je dan een ‘hap’ krijgt in het voorpand. Kan iemand mij helpen dit raadsel op te lossen? Alvast hartelijk dank! Annita van Betuw |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
nee, je hebt 42 steken en daarvan zet je de eerste 13 steken (die dus middenvoor komen en is inclusief de 8 voorbiessteken) op een hulpnaald of hulpdraad en die laat je staan. En dan doe je de halsminderingen en je laat die 13 steken ongemoeid.
Dus ofwel brei je die 13 steken niet en keer je je werk ineens om, ofwel brei je die 13 steken wel omdat de draad een beetje verder moet hangen en kan je direkt aan de halsminderingen beginnen. Het is het tegenovergestelde van het rechtervoorpand. |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je bent aan een kant aan het minderen geweest voor je armsgat .
Nu ben je op een hoogte gekomen van 55 cm . Je hebt een X aantal steken op je pen staan en de eerste 13 steken vanaf middenvoor dus aan de kant waar je niet geminderd hebt voor je armsgat zet je 13 steken op een hulpnaald . Die doen dus even niet meer mee . Dan ga je over de resterende steken ribbel breien en dan ga je minderen voor je hals als je nog moet minderen voor je armsgat ga je daar mee door . Je gaat door met minderen voor jouw maat tot je die 19 steken voor de schouder overhoudt |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
terwijl ik aan het typen was ,was jij ook al bezig zie ik nu Bep
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
dat is zelfs beter, dan kan ik zien of ik het bij het juiste eind had of niet. Want voor hetzelfde geld lees ik alles verkeerd en dan heeft AVB iets waar ze zelfs geen biezeke meer kan aanbreien, laat staan een kap.
En impassant is het een blinde test over een drops patroon lezen en interpreteren en in verstaanbare taal neerpennen; |
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |