Verlopende wol |
Reageer |
Autheur | |
anna34
Groupie Lid sinds: 09 November 2013 Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 December 2015 om 13:47 |
Dag dames,
Hier was ik weer eens. Hoop dat jullie een gezellige dag hebben. Mijn vraag. Ben aan t breien met verlopende wol. Het wordt een vest en het achterpand is klaar. Nu de voorpanden. Ik wil voorkomen dat de beide panden een verschillend verloop hebben. Eigenlijk had ik het vest rond moeten breien. Ik heb daar een klein beetje ervaring in. Ooit maakte ik een fair isle kussen en knipte ik het door. Nu denk ik steeds dat ik de voorpanden eigenlijk aan elkaar vast moet breien met een kniprand ertussen moet maken. Ik vind dat alleen eng. Ik brei op pen zes met mohair machtige wol. De hals is een v. Ik dacht dat ik tot die wel kon breien met een kniprand. Wat zouden jullie doen. Twee dezelfde bollen pakken( met hetzelfde begin) en twee dezelfde voorpanden maken of zoals ik hierboven beschreef. Er staan foto s van de wol op instagram onder @kalijne. De wol verloopt van camel naar lichtgrijs. Hartelijk dank voor het meedenken alvast Lieve groet anna (kathelijne) |
|
anna34
Post Options
Thanks(0)
|
Nb ik wou de kniprand maken tot de hals en daarna de twee delen van de hals apart verder breien.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je ongeveer hetzelfde verloop wilt hebben als het rugpand kun je de voorpanden niet in twee delen maken. Eigenlijk zeg je het al,
je had het in het rond moeten breien (makkelijkst voor het verloop). Naast de V-hals krijg je het dan een beetje anders dan achter,
maar dat zal niet te veel opvallen omdat de armen daar tussen zitten.
|
|
koffiebuikje
Hobbywonder Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
allen begrijp ik de knip naad niet je bedoeld eerst breien en dan doorknippen nou nee dat deed ik niet ik zou twee bollen nemen en de rechter en de linker pand met die twee bollen waarvan de kleuren gelijk lopen opzetten dan krijg je midden voor de zelfde kleuren ja voorwat je rug pand betreft is wat lw1463 zegt daar zitten toch je armen voor maar midden voor loopt het dan wel gelijk
|
|
anna34
Post Options
Thanks(0)
|
Dank jullie!
Ik ben een beginner. Dit is mijn eerste vest voor mezelf. Eerst twee voor mijn kinderen gemaakt. Door deze foutjes leer ik weer heel wat! Ik had er gewoon niet bij stil gestaan! Niet overzien. Ik heb twee bollen die er hetzelfde uitzien maar zeker weet je t nooit.. Lw zoals ik goed begrijp zou jij de twee panden aan elkaar vast breien toch? Hoe zou je dat doen met dat doorknippen? Het is tricotsteek. Gewoon 4 steken ribbel ertussen? Tja dat achterpand, het lukt vast om t enigszins af te stemmen. Groetjes! |
|
koffiebuikje
Hobbywonder Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
ja je verteld dat je het achterpand al had gebreid
en het had op een rondbreinaald gebreid moeten worden dat gaat nu niet meer tenzij je alles uithaalt natuurlijk
dat deed ik nu ook niet maar hoe nu verder en je wilt het gelijk hebben nou dan deel je 1 bol in twee van een gelijk gewicht daar zoek je het kleur gelijk op en zet op de naald de aantal steken die dan nodig hebt voor een voorpand deze schuif je door en zet je met de andere bol de tweede voorpand op nu brei je tot de eerste bol recht laat dan de draad losen pak de draad van de andere bol en breid deze averecht dus je breid de ene bol recht en de andere bol averecht dit komt omdat je deze in spiegelbeeld moet breien als je het werk keert brei je de eerste bol recht en de tweede bol averecht zo komt het werk niet aan elkaar |
|
anna34
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een leuke manier die je me nu uitlegt. Zo brei ik twee panden tegelijk. Lijkt me fijn! Ga ik doen!
Fijne avond. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
De strepen op het voorpand worden zo wel 2 keer zo hoog als achter . . . maar ik ben zelf ook niet zo van "cut and sew" maar er zijn
er hier wel, maar die heb ik nog niet zien reageren op jouw vraag. Doorknippen lijkt eng, maar in de kledingindustrie doen ze dat heel
vaak - dus zou het echt zo moeilijk zijn ? Eerder onze zenuwen, denk ik.
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik snap dat doorknip systeem niet.
En zo graag willen lezen hoe dat werkt. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bep heeft een link geplaatst bij Tips!
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt ook zoeken op cut and sew op utoeb, want dat is de engelse term. Er staan ook ergens filmpje's over de vestjes van chanel.
Dat is echt heel interessant, die mensen hebben stalen zenuwen.
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ben dr inmiddels achter dames.
Tnxx |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
anna34
Post Options
Thanks(0)
|
Oh ja! Jeetje, merk dat ik er nog niet zo handig over nadenk. Ik ben eigenlijk een naaister en dan zie je gewoon vooraf of t patroon klopt. Mmm.. dat de strepen hoger worden... Maar wel gelijk aan de voorkant. Het zijn Camel grijs schakeringen dus geen heftige kleurvlakken gelukkig.
Een volgend vest doe ik wel rond want ik houd van recht breien. Tja, knippen is eng maar als je dat goed doet, en je zigzagt t eerst... Langs de kniprandje.. Ik probeerde het met een kussen. Ging echt prima. Niks rafelde. Alleen duurdere wol en dan een heel vest breien met mijn tempo en dan de schaar erin .. Brrr kindervest eerst eens proberen;) hoop dat dit vest mooi wordt. Groetjes Kathelijne |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Als je een naaister bent, dan moet dat knippen lukken
Ik heb het utoeb filmpje van chanel gevonden, daring
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |