Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mijn eerste trui...

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Griet1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Griet1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mijn eerste trui...
    Posted: 01 Januari 2016 om 21:01
Enkele dagen geleden ben ik vol goede moed aan mijn allereerste trui begonnen.  Na het sokken en vesten breien was ik aan een nieuwe uitdaging toe.

Ik ben bezig aan de rugpand en zou nu aan de hals moeten beginnen, maar ik snap het niet zo goed.
In het patroon staat dat ik in rij 65 de middelste 19 steken moet afkanten en beide schouderdelen apart moet breien.  Het rechter schouderdeel moet ik als volgt breien: Aan de halszijde telkens elke 2e rij 2 steken afkanten in het begin van de heengaande rij en dit 3x in totaal. Brei nog een teruggaande rij  en kant in de heengaande rij de resterende steken af.

Het linker schouderdeel moet als volgt: Aan de halszijde telkens elke 2e rij 2 steken afkanten in het begin van de teruggaande rij.  Dit 3x in totaal en kant in de heengaande rij de resterende steken af.

Wat ik nu niet goed begrijp is het volgende: Als je aan het rechter schouderdeel 2 steken moet afkanten in het begin van de heengaande rij, dan zit die mindering toch aan de schouderkant en niet aan de halskant waar ie hoort te zitten?  Of zie ik dat verkeerd?

Hetzelfde voor de linkerkant: Als je 2 steken moet afkanten in het begin van de teruggaande rij, dan zit die mindering toch ook aan de schouderkant? Niet?  Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Ik heb mijn breiwerk al 100x keer rondgedraaid en begrijp het dus echt helemaal niet meer.

Ook, als ik een vest brei, brei ik de rug- en voorpand graag aan elkaar. Dus, als ik dat met mijn trui wil doen, dan moet ik eerst het rechter schouderdeel helemaal afwerken en op een wachtnaald zetten vooraleer ik de middelste 19 steken kan afkanten en aan het linker schouderdeel kan beginnen, niet?

Waarschijnlijk hele domme vraag...

Ik heb mijn breiwerk effe weggelegd en ga het morgen nog eens goed overlopen...

Alvast bedankt om even mee te denken...Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2016 om 21:37
Domme vragen bestaan niet.

Je kant in rij 65 de middelste steken af. Nu heb je twee aantallen steken met een ravijn ertussen. Je kunt nu een aantal op een hulpnaald zetten, maar je kunt ook een extra bol garen pakken en beide schouders tegelijk breien. In ieder geval kant je aan de halskant 3 x 2 steken af in elke tweede naald. Brei je tricotsteek, dan kant je aan de rechte kant af, zowel die 19 als die 3 x 2 aan de linker schouder (voor de kijker rechts). Aan de rechterkant kant je ze averecht af.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Griet1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Griet1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2016 om 22:03
Dankjewel Magtelt voor je antwoord.

Nu wordt het duidelijk... Denk ik 😉

Morgen bekijk ik effe met een frisse blik...

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns