onzichtbaar aan elkaar naaien |
Reageer |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 Januari 2016 om 14:16 |
https://www.youtube.com/watch?v=bpdpep5Mw80
Ik ben dus met deze link de vlinderdeken aan elkaar aan het naaien. Onzichtbaar? Mijn oor ja. Bij granny's van dezelfde kleur wel, of zoals in dit filmpje met 2. Ik moet dus granniekes met 12 stekenkant in verschillende kleurtjes dan nog,4 aan elkaar naaien. Mijn grote grannies zijn 24 steken. Dus deze methode is het beste denk ik. Stekenaantal komt al overeen. Maar het trekt zo lelijk en omdat het verschillende kleuren zijn, komt de naaidraad er toch door piepen. Weet er misschien toch iemand nog een andere manier om ze aan elkaar te naaien, maar echt naaien, niet haken, omdat ik ze echt plat wil hebben, zonder randjes? Anders zal ik mij bijna genoodzaakt zien om het met onzichtbaar naaigaren in elkaar te naaien, maar ga dan waarschijnlijk wel problemen krijgen bij het afhechten. |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(1)
|
Sja, misschien met doorzichtig naaigaren? Het bestaat, ik ken een quiltster die het gebruikt. Je kunt dan dwars door de haakdraad steken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(1)
|
Wat denk je van niet onzichtbaar met een neutrale of juist knalkleur ?
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(1)
|
Ik heb de deken die ik gemaakt heb aan de achterkant met halve vasten aan elkaar gehaakt. Ik heb de foto's nog eens bekeken en ik zie geen kleur doorschijnen. Wel maar een half V-tje opnemen.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb degene die ik al gedaan had, terug losgemaakt. Alles omgedraaid en aan de verkeerde kant onzichtbaar vastgenaaid. Is al beter, maar nog niet hetgeen ik in gedachten had.
Dus alles terug losmaken en nog wat verder proberen. |
|
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(1)
|
je hebt er wel al heel veel af>>>>leuk hoor!
|
|
koffiebuikje
Hobbywonder Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(1)
|
hee bep is dit een idee
https://www.youtube.com/watch?v=xfEH8bNrCbA
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(1)
|
Je kunt één kleur kiezen om elk vierkant om te haken en ze daarmee ook aan elkaar zetten. Hakend of naaiend.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
eens dat ik allemaal vierkanten van 24 steken heb is dat allemaal geen probleem. Maar de bloemekes zijn maar 6 cm (12 steken). Dus die moet ik eerst aan elkaar naaien of misschien toch maar halvevastenhakend.
Bedankt voor de video koffiebuikje. Als ik het zo zou doen, dan is het wel langs de goede kant met een contrasterende kleur dat ik het ga doen. Het mag dan ook opvallen dat ik het niet onzichtbaar aan elkaar kan naaien. |
|
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(1)
|
Ik denk dat een contrasterende kleur juist heel mooi zal zijn. Zoals op het filmpje.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(1)
|
En toch weet ik heel zeker dat er bij tips en trucs ook al topics met dit onderwerp geweest zijn, is er dan echt niet 1 universele manier
die altijd mooi is ?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ja creaans had er verschillende opgezet en die heb ik allemaal bekeken maar de meeste waren aan elkaar gehaakt en ik wou ze aan elkaar naaien.
|
|
|
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lukt het al Bep?
Heb je al een goede manier gevonden?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik ben ze dus aan elkaar aan het haken (koffiebuikje)
met de knalste kleur die ik in huis had (lw) maar dus dat het te zien is aan de goede kant (JanneMarie) en als ze allemaal ongeveer even groot zijn dan zal het waarschijnlijk omhakend aan elkaar zetten worden (Magtelt). |
|
|
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou Bepkuhhhh.....dan moet het toch helemaal goed gaan komen, met al die tips van de meiden!!! Ben wel heel benieuwd hoor! Zal wel heel mooi zijn!
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
'k ben ook benieuwd. 1 ding weet ik al zeker opvallen zal ze en vloeken ook. Maar dan kan de kleindochter zich al een idee vormen van welke kleuren goed bij elkaar gaan en welke combinatie je zeker moet mijden.
|
|
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik naai nu gebreide lapjes aan elkaar, met zwart, en ik zie het niet, zelfs niet bij een wit lapje. Misschien had je beter zwart kunnen gebruiken? Ik bedoel dus dat ik het onzichtbaar aan elkaar naai. Of zal het verschil zijn dat ik gebreide lapjes heb en jij gehaakte?
Maar ze aan elkaar maken met aan de voorkant een zichtbare naad vind ik ook mooi. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
kdenk dat er een hemelsbreed verschil is in het aan elkaar naaien. Haakwerk bestaat in feite uit losstaande steken, terwijl breiwerk altijd in 'elkaar' verweven is.
|
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |