patroon breien |
Reageer |
Autheur | |
lotjerobin
Newbie Lid sinds: 30 November 2013 Locatie: Maarssen Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 Januari 2016 om 22:41 |
Kent iemand een truc of een methode om gekleurde bollen wol gescheiden te houden tijdens het breien van een patroon?
|
|
Alleen liefde kan deze wereld redden. Dus ik ga voor vrede, tolerantie en begrip.
|
|
lotjerobin
Newbie Lid sinds: 30 November 2013 Locatie: Maarssen Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kent iemand een truc of een methode om gekleurde bollen wol gescheiden te houden tijdens het patroon breien.
|
|
Alleen liefde kan deze wereld redden. Dus ik ga voor vrede, tolerantie en begrip.
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
je hebt van die 'visjes'
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
rathmiron
Duizendpoot Lid sinds: 18 Januari 2015 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 135 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er zijn ook verschillende voorbeelden op het internet om van een afsluitbaar doosje of zoiets een houder te maken voor je garen, zo rolt het ook niet meer van de bank (of waar het dan opligt) af. Het ligt denk ik aan de hoeveelheid garen die je hebt. Voor zover ik weet zijn visjes vooral voor kleinere hoeveelheden garen.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb daar ook nog geen fatsoenlijke oplossing voor gevonden.
Alle verschillende kleuren in een apart iets steken maakt het al wat handiger om terug uit elkaar te krijgen en letten op welke kant je de breinaald draait als de naald gebreid is en bij het einde van de volgende naald ze de andere kant om te draaien zodat alles terug 'recht' komt helpt bij mij ook niet en ik denk dat het is omdat ik bij een kleurwissel de draden een paar keer rond elkaar draai vooraleer met de nieuwe kleur verder te breien. En als je dan met drie of vier kleuren breit en het elke keer rond elkaar draait dan is het ruzie. |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Of het DE oplossing is weet ik niet, maar ik stop elke bol in een plasticzakje . Het plasticzakje maak ik met een elastiekje dicht maar zo dat er ruimte genoeg is voor de draad . Ook wind ik met de hand eerst een echte bol omdat ik het idee heb dat die beter afrolt .
Laat het in ieder geval nooit te ver komen want dan wordt het de ruzie waar Bep het al over had . |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
iedere bol in een bakje
ouwe theepotten uit de kringloop, goed schoonmaken, bol in pot, draadje door tuit enz enz |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je die theepotten op een rijtje hebt staan, dan keer je het beste aan het eind van de naald de ene keer de volle naald rechtsom en de andere keer linksom. Dat help een beetje maar het hangt af van het aantal kleuren.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij twee kleuren kun je de ene draad rechts houden en de andere links. Of dat bij meer kleuren werkt vraag ik me af. Het is even wennen om zo te breien maar het lukt wel.
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Visjes wanneer het om kleine stukjes gaat.
Aan elkaar gekoppelde bakjes werkt ook goed, alles in een keer omdraaien bij elke volgende toer.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
lotjerobin
Post Options
Thanks(0)
|
Dank voor je reactie. Ik heb nog andere suggestie en mogelijkheden ontvangen en ga uitzoeken welke het beste werkt. Leuk dat iedereeen zo aardig reageert.
|
|
|
|
lotjerobin
Post Options
Thanks(0)
|
Dank voor je reactie. Ik heb nog andere suggestie en mogelijkheden ontvangen en ga uitzoeken welke het beste werkt. Leuk dat iedereeen zo aardig reageert.
|
|
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
en als je DE manier hebt gevonden, laat je het dan weten want ik ben er ook benieuwd naar.
|
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |