Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

voorpand meerderen Drops Children 24-1

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: voorpand meerderen Drops Children 24-1
    Posted: 27 Januari 2016 om 14:58
Na het fiasco met het vestje van Jessica Tromp maar begonnen aan een gehaakt vestje van Drops, http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6147&cid=7
maar ik kom niet uit de meerderingen bij het voorpand.
Ik zie bij de opmerkingen dat ik niet de enige ben, maar ik kom met de gegeven antwoorden ook niet verder..... Ik haak maat 116/128 maar dat maakt  in dit geval niet uit.

Dit is de layout van het vestje, het gaat mij om het voorpand.

Zo staat het beschreven:
LINKER VOORPAND - ALLE MATEN: 
= 60-68-74-83 stk. Plaats 1 markeerder na 18-20-22-24 st vanaf elke kant middenvoor om de zijkanten aan te geven (= 24-28-30-35 st tussen de markeerders). Haak dan strepen en stk heen en weer en meerder TEGELIJKERTIJD 1 st bij elke markeerder elke toer (dus meerder 2 stk op de toer - meerder afwisselend voor en na elke markeerder) en haak TEGELIJKERTIJD volgens TIP VOOR HET MINDEREN 1 tot in totaal 6-6-8-8 toeren heen en weer zijn gehaakt. Hecht de draad af.

Ik haak dus een toer waarin 2 markeerders zitten: 
meerder ik dan in een en dezelfde toer bij beide markeerders vóór de markeerder en vervolgens bij de volgende toer na de markeerder? Of bij de 1e markeerder ervoor en de 2e markeerder erna?
Het lijkt me dat het niet de bedoeling is dat de meerderingen allemaal recht boven elkaar komen, of toch wel?

Ook lees ik niet of ik de markeerder nu elke toer moet verzetten zodat ik op 20 steken vanaf de kant blijf (waardoor er tussen de markeerders dus steeds meer steken komen)

Kan iemand mij op weg helpen?

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2016 om 15:35
eerlijk gezegd, weet ik het niet omdat ge ook moet minderen TEGELIJKERTIJD en als je de tip van minderen moet toepassen zou ik denken dat je aan die kant niet kunt meerderen omdat er met halve vasten wordt gewerkt. (en ik kan er mijn aandacht vandaag niet bijhouden, sorry)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2016 om 15:46
Originally posted by bep bep wrote:

eerlijk gezegd, weet ik het niet omdat ge ook moet minderen TEGELIJKERTIJD en als je de tip van minderen moet toepassen zou ik denken dat je aan die kant niet kunt meerderen omdat er met halve vasten wordt gewerkt. (en ik kan er mijn aandacht vandaag niet bijhouden, sorry)

Minderen doe je pas aan het einde van de toer. De meerderingen zitten  20 steken eerder, dus dat gaat elkaar vooralsnog niet bijten.

Zal wel in de lucht zitten, dat niet kunnen denken want het lukt mij vandaag ook niet zo goed.....Confused
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2016 om 15:47
Ik denk dat je het aantal st moet zoeken bij tip voor het minderen 1 = lijf

Volgens mij moe je in de ene toer voor de markeerder meerderen en in de volgende toer na het meerderen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 11:03
Ik ben niet van de haak, maar het lijkt me dat je per toer op een andere plek moet meerderen zodat je geen rare streep krijgt.
Heb je zelf al een beter idee nu je bezig bent ?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 14:57
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik ben niet van de haak, maar het lijkt me dat je per toer op een andere plek moet meerderen zodat je geen rare streep krijgt.
Heb je zelf al een beter idee nu je bezig bent ?

Door allerhande zaken niet meer aan haken toegekomen. Ik ga er zo weer mee verder en laat nog weten hoe het vordert.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 21:05
Ik heb deze zelf ook gemaakt (staat vast nog ergens in mijn creaties), pak hem er net bij en je krijgt wel degelijk een streep, het moet steeds wider worden, dus zowel de afstand tussen de markeerders als de afstand tussen de kant en de markeerders neemt toe, dan gaat het klokken.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2016 om 11:30
Hier is een foto van het voorpand, helpt dat?

Je kunt zien dat de meerderingen ongeveer in een schuine lijn maar wat onregelmatig verlopen. Ik weet natuurlijk niet of dat ook de officiele manier is, maar het eindresultaat was voor mij OK.

het eindresultaat staat hier:

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2016 om 11:32
Het is niet gaan golven, ik heb om een streep te voorkomen de meerderingen niet boven elkaar gedaan, ik heb foto gemaakt van het voorpandje maar ik zie vreemd genoeg de knop om afbeelding in te voegen niet meer.  Misschien als ik een nieuw berichtje maak.

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2016 om 11:33
ziet er wat rommelig uit, in werkelijkheid ziet het er beter uit hoor...
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2016 om 12:15
Is toch prima zo? Volgens mii heb je omgeveer hetzelfde gedaan als ik.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2016 om 12:29
Ben nu aan de mouwen bezig en ben benieuwd hoe dit in het mouwgat gaat komen, dat lijkt een stuk groter dan de mouw. Hopelijk kan ik morgen bij mijn creaties het resultaat laten zien. 
Eerst nog ff wat huishoudelijke achterstand wegwerken......
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2016 om 12:52
Wow jij gaat snel... Bij mij zijn dat altijd projecten van maanden. Voor kinderen dus altijd een paar maten groter dan ze bij het begin van het project hebben. Ik vond dit trouwens wel een leuk project, en mijn dochter heeft het wel degelijk vaak aangehad om even snel iets over de schouders aan te kinnen trekken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns