gebreide jur |
Reageer |
Autheur | |
teddie
Newbie Lid sinds: 31 Januari 2016 Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 Januari 2016 om 10:44 |
voor de kraag moet ik 6 naalden boord breien
daarna 1 naald recht aan de goede kant. Vervolgens met een andere kleur enkele naalden tricotsteek breien
. dan staat er pers deze naalden tricosteek op; bij de steek voor de steek afwerking worden ze uitgehaald tot de basiskleur. Vervolgens moet ik met de basiskleur de kraag steek per steek met stiksteken aan de goede kant van het werk vastnaaien Het rode geschreven snap ik niet. Kan iemand mij hierover uitleg geven? alvast bedankt. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is een speciale manier van steken opzetten, die in het blad of boek vermeld moet worden. Of bij het patroon, als het op internet staat.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
dat oppersen is er alleen maar om te kunnen zien welke steek je juist moet nemen om aan te naaien.
Ik naai mijn collen altijd zo aan de trui maar pers nooit iets op. Je maakt eerst de kraag vast met kopspelden waar hij moet komen en kan je het een beetje verdelen. En dan naai je de steken van de juiste kleur vast (die je eerst netjes juistekes onder de rand hebt verdeeld van waar ze moeten komen)De verkeerde kleur hangt dus verder op de rug. Wel goed zien dat je telkens van de ene in de andere steek steekt (ik doe het met een stiksteek denk ik dat het heet). En als alles vasthangt trek je de verkeerde kleur terug uit. |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
tricotsteek krult om als je er een strijkijzer opzet blijft het platter liggen ,ook zakt je steek niet zo vlug te ver weg . Het is zeker een phildar patroon ??? Steeds kleine stukjes uithalen en dan stikkken anders ben je je steken kwijt .
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dames, misschien dat Teddie zich even kan voorstellen in onze rubriek 'Voorstellen?'
|
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dar moet je toch niet aan de behulpzame dames vragen Dilianne ;-)))) ik vind het kanjers dat ze zo vrijblijvend meedenken met teddie ....
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dar moet je toch niet aan de behulpzame dames vragen Dilianne ;-)))) ik vind het kanjers dat ze zo vrijblijvend meedenken met teddie ....
Het is menselijk om niet altijd recht.lijnig te zijn, toch.... |
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |