Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kleurwissel

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mieke s View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieke s Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kleurwissel
    Posted: 06 Februari 2016 om 18:57
Hoe doen jullie kleurwiisel?Ik stop 2 steken voor de toer rond is en dan de nieuwe draad rond mijn naald en met een halve vaste maar toch zie je dat altijd hoe komt dit?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2016 om 21:31
omdat je in spiralen haakt. Het is eender waar je een nieuwe kleur begint, die ligt altijd een fractie hoger.

Als je de toer sluit met een halve vaste en dan de benodigde losse naar boven gaat om de volgende toer te beginnen dan heb je schoon aaneensluitende rechte rijen.
Back to Top
mieke s View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieke s Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2016 om 15:36
Begrijp het niet echt
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2016 om 15:52
Ik doe de laatste doorhaling van de laatste steek (degene vóórdat je met een halve vaste de toer sluit wanneer je in het rond haakt) met de nieuwe kleur. 
Wanneer ik "plat" haak dan doe ik hetzelfde met de laatste steek van de toer voordat ik het werk keer.

TIP:  vul de zoekterm "kleurwissel haken" in bij google of Youtube en je vindt een hoop tips en filmpjes. Probeer een paar technieken om te zien wat voor jou het beste werkt.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2016 om 15:54
Hier zie je een voorbeeld.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
mieke s View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieke s Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2016 om 18:10
Bedankt voor tips
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2016 om 18:48
Altijd de laatste doorhaling van de laatste steek van de toer. Dan zie je het niet.
Annemarie
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns