Houten kistje bekleden |
Reageer |
Autheur | |
Kags
Newbie Lid sinds: 10 Februari 2016 Locatie: Waalwijk Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 Februari 2016 om 11:52 |
Kan iemand mij verder helpen? Ik heb een veilingkistje en dat wil ik gebruiken om kleding in te leggen. Nu is hij erg ruw van binnen dus misschien is het een idee om er een bekleding in te haken. Hebben jullie nog andere ideeën en eventueel patronen?
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oh, hallo Kags.
Leuk dat je er bent en dat je je even hebt voorgesteld! |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Kags
Newbie Lid sinds: 10 Februari 2016 Locatie: Waalwijk Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sorry hadden geen idee dat dit gebruikelijk is. Ik ben 59 jaar endruk met haken en breien voor kinderen en kleinkinderen. Dit project van de kistjes wassen idee van mijn dochter om zo het kastgebrek op te lossen. Ik hoop dat iemand ideeën heeft.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt er natuurlijk een stoffen binnenbekleding in maken. Het nadeel is dat niets meer schuift en zelfs het stof kan gaan verschuiven. Als het mijn kistjes waren zou ik ze schilderen. Dan kun je weer kiezen uit een blanke lak of echt een kleurtje. Daarbij kun je echt je fantasie de vrij loop laten. Googel eens op Annie Sloan, schijnt een speciaal iets te zijn waardoor het er als oud uit gaat uitzien. Weet er verder niets over.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vergeet nog iets. Welkom.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Kags
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ok Kags, sorry voor mijn reactie dan.
Als je de forum-mores niet zo goed kent Maar je wilt niet weten hoe vaak er plompverloren iets gevraagd wordt en men er dan maar vanuit gaat dat er geholpen wordt. Lijkt me lastig een patroon voor de binnenkant van een kistje te vinden. Mij lijkt het dat je de maten opneemt. 1x een bodem haakt. 1x lange reep van 2x de lange en 2x de korte zijde samen. En die dan als een bakje aan elkaar haakt of naait. En dan met een nietpistool in het kistje vastmaakt. Of met krammetjes. Maar er zijn ongetwijfeld andere (betere) manieren om zoiets te doen. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je de bekleding later wilt wassen, kun je zelfklevend klittenband tegen de rand van het kistje plakken en de tegenband vastnaaien op de bovenkant van de bekleding.
Je kunt een strook breien/haken/naaien, die lang genoeg is voor de lengte van de ene korte kant, over de bodem heen naar de andere korte kant, en twee stroken voor de lange zijkanten, |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |