Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

tas haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
beth View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beth Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: tas haken
    Posted: 28 Februari 2016 om 09:40
ik wil een tas haken maar niet van katoen omdat ik dat te zwaar vind. Heeft iemand nog ideeen? Ik dacht aan synthetisch raffia, maar geen of dat prettig werkt of prettig als tas is. Ideeen?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 10:05
Raffia, heb ik geen ervaring mee. Acryl wel (rekt Wink) maar misschien kun je daar tussenin gaan zitten met een menggaren 50/50 katoen acryl
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 10:20
Kunst raffia rekt ook. Het maakt natuurlijk wel verschil in welke steek je gaat haken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 10:44
oude overhemden, of lakens die je niet meer mooi vindt in repels knippen (er is een bepaalde manier van knippen om een lange sliert te krijgen) en daarmee een tas haken?
Back to Top
beth View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beth Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 12:25
wat fijn dat jullie meedenken. Jullie zijn al verder dan ik zelf was. Aan rek had ik totaal nog niet gedacht, alleen maar aan gewicht. Is dat soms ook de reden dat ze voor allerlei projectjes zoals dit katoen gebruiken?? 
Ik ben niet zo'n ervaren haakster. Welke steek geeft naar jullie idee de minste kans op rek? Is een draad met minder looplengte automatisch een draad die minder rekt??
Het maandagpatroon van hobbydoos was zo'n heerlijke zomerse, kleurige tas waar ik helemaal blij van werd en vandaar dat ik dacht: 'wat leuk, die wil ik wel eens maken!' 
Bedankt in ieder geval tot nu toe
gr Beth

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 12:45
Bij het patroon wordt katoen geadviseerd .
Is het vanwege de prijs dat je dit niet wilt ??

Zeeman heeft katoen met 15% acryl 100grams bollen in div kleuren je zou hier eens kunnen gaan kijken of er kleuren bij zitten naar jouw smaak Neem voldoende bollen . Je kunt ze altijd terugbrengen . Vaak is op op bij zeeman . Rek heeft volgens mij niets met looplengte te maken . Dikker garen heeft minder looplengte dan dunner garen .
P.S Zuiver katoen verbleekt wel meer dan een mengdraad
Back to Top
beth View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beth Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 13:43
Hi Mutti
nee, prijs maakt me niet uit in feite. Katoen vind ik gewoon zwaar vergeleken met wol of synthetisch. Dus vandaar dat ik naar ander materiaal op zoek ben.  En inderdaad, synthetisch blijft meer op kleur dan puur katoen. 
Bedankt voor de tip van Zeeman.
ge Beth
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 14:06
het aanbevolen garen heeft een looplengte van 75 m voor een bolleke van 50 gram en haaknaald 4,5

Misschien dat ge katoen kunt vinden waar al meer meters opzitten op een bolleke van 50gram. En dan is het puzzelen en rekenen geblazen

DROPS PARIS van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 24, donkergrijs   is      300 meter
150 gr. kleur nr. 01, abrikoos      is      225 meter
100 gr. kleur nr. 23, lichtgrijs    is      150 meter
100 gr. kleur nr. 06, pink          is      150 meter
100 gr. kleur nr. 17, naturel       is      150 meter
50 gr. kleur nr. 41, mosterdgeel    is       75 meter

en ge kunt ook garen pakken voor een haaknaald 4 bv. wordt uw tas ietskes kleiner maar waarschijnlijk niet zo 'zwaar', omdat die bollekes een grotere looplengte hebben.

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 16:42
ik zou gewoon royal gebruiken of tweed van Z
oant Sjen
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 18:38
Originally posted by beth beth wrote:

Ik ben niet zo'n ervaren haakster. Welke steek geeft naar jullie idee de minste kans op rek? Is een draad met minder looplengte automatisch een draad die minder rekt??

Looplengte is het totaal aantal meters garen wat op een bol zit. Heeft niets met rek te maken. 

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 10:07
Kan iemand dat patroon eens linken ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 10:15
Even zoeken op maandag patroon van Hobbydoos . Is geloof ik van Februari
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 10:18
Ik heb het, ik link het even tas
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns