Gehaakte trui |
Reageer |
Autheur | |
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 Maart 2016 om 11:09 |
Nadat MG deze gelinkt had en ik wat bolletjes gevonden had ben ik aan de slag gegaan. De boord haken vond ik geestdodend, het lijf
al minder. Maar nu vorder ik en kom op het punt dat het patroon en ik van mening verschillen - ik ben niet zo van de blote schouder . . .
Heeft iemand een goede tip voor mij, hoe je dat binnen dit patroon vermijden kunt ?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
misschien een paar toeren met minderingen doen zodat het wat hoger en smaller wordt.
Vooral in de buurt van de 'raglan'punten de minderingen doen. |
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is geen raglan hè of niet echt, ze leggen de bovenkant van de mouwen langs de bovenkant van het lijf en gaan dan verder naar boven haken.
Waar ben ik aan begonnen
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Hmm minderen in wat het lijf en meerderen op de mouwen kan dat werken en dat alles dan hoger optrekken ?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
als je gewone mouwen breit meerder je toch ook tot aan de oksel en dan moet je de mouwkop minderen.
Als je de hoogte hebt van juistekes boven de oksel en alles hangt al aan elkaar kan je toch doen alsof er raglanmouwen inzitten en er minderingen inbrengen zoals je een trui zou breien om zo wat hoger te geraken. |
|
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Je vergeet dat ik nooit haak . . . en ook met breien heb ik nog nooit zo'n ding in 1 keer aan mekaar gebreit
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou het lijf niet minderen, dan past het niet meer goed en haal je het model eruit.
Ik had iets dergelijks met een vest, vond ook de hals te wijd. Ik heb toen gewoon een aantal toeren meer gemaakt en intussen ook verdeeld meer minderingen gemaakt. Wat jij beschrijft doet precies het tegenovergestelde. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou bij die ronding bovenaan steeds dunnere haaknaalden pakken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |