Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ik ben op zoek naar .....

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ik ben op zoek naar .....
    Posted: 20 April 2016 om 13:01
Goeden middag,

Ik zou jullie graag jullie hulp in willen roepen.
Ik ben op zoek naar glanskatoen in champagnekleur voor een trouwjurk.
En als de kleur champagnekleur er niet zou zijn dan ben ik op zoek naar
glans katoen.
Weet iemand of er een grote winkel of verkooppunt is waar ik naartoe zou
kunnen gaan om te zien wat ik koop.
Of waar je misschien staaltjes kunt opvragen om toch het katoen te zien voor
je een heleboel bollen koopt
Ik ben namelijk gevraagd om een trouwjurk te maken.
En dan wil ik wel mooi garen gebruiken.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik woon in Noord-Holland.
Ik zou graag ergens heen willen wat niet al te ver uit de buurt is.
Alvast bedankt voor het lezen van dit stukje en ik hoop dat iemand mij kan
helpen.

Met vriendelijke groet Nia
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 13:16
Misschien dat je van hetgeen je hebt al een paar merken kan zeggen, nee die kwaliteit kan er niet voor dienen. En dan zoeken op de merken die wel overblijven.

Ik heb juist gezien dat Carina er wel mooi uitziet

http://www.meerdanwol.nl/garens/katoen/carina/

(Hebt gij niet een paar jaar geleden ook een trouwjurk gehaakt? Tussen haakjes gevraagd?)
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 13:36
Ik heb geen enkele ervaring met de duurdere bollen katoen.
Ik haak normaal met garen die het goedkoopst zijn.
Maar voor dit project gaan we natuurlijk voor mooi en mooie kwaliteit.
Ik zou dus niet weten wat een mooie kwaliteit is dus zou ik graag een winkel willen bezoeken of een groot verkoop punt om dat zelf te kunnen beoordelen en het in mijn handen te kunnen houden ook voor de kleur.

(En nee ik heb nog geen trouwjurk gehaakt, ik was toen op zoek naar een patroon voor trouwjurk omdat mijn dochter dat graag wilde en nu heb ik van haar vernomen dat zij ongeveer volgend jaar wil trouwen.
Inmiddels heb ik nu wel een patroon maar nu het garen nog.)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 14:03
Ik haak gewoonlijk met Catania katoen die haakt heel plezant en glanst en daar hebt ge de fine in (voor haaknaald 2).

Ik kom niet direkt in Noord-Holland de komende weken/maanden, anders zou ik een restje binnengooien zodat ge kunt proberen en dat ge niet eerst 20 verschillende kwaliteiten moet kopen vooraleer tot een besluit te komen.

Anders moet ik een paar meter in een enveloppe steken en die opsturen (van die Catania fine, alleen weet ik niet of ze die in champagnekleur hebben)
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 14:07
Hoi Niania, misschien dat je hier iets aan hebt?
http://www.creamijn.nl/c-1825573/durable-katoen/
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 14:11
Ik vind het heel erg lief dat je het me wilt toesturen maar dat hoeft echt niet.
Ik heb nog nergens op internet bij katoen de glanskleur kunnen vinden dus ik ben bang dat die kleur er niet zal zijn.
Ik ga gewoon verder zoeken en ik bedenk in eens dat er 4 kilometer hiervandaan een handwerkwinkel zit.
Die zit er nog niet zolang maar ik ga daarheen met mijn dochter of zij me verder kunnen helpen.
Wat stom dat ik dat was vergeten dat ie winkel daar zit maar ben nu blij dat het me te binnen schoot.
Jullie horen nog wel of het gelukt is als ik er ben geweest.
Kan wel volgende week worden dat ik er heenga.

met vriendelijke groet van Nia
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 14:14
Hallo Dilianne

Ja ik had deze ook gevonden maar ik weet niet of de glans echt mooi is.
En het is er alleen in het wit of in het crème.
Dus die gaat het waarschijnlijk niet worden.
Het liefst ga ik naar een winkel om het zelf te kunnen zien en te beoordelen.

Met vriendelijke groet Nia
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 14:30
Amsterdam is dat ook Noord-Holland, want daar zou er (volgens hunzelf toch) DE wolwinkel zijn : De Afstap, maar er zullen er nog wel meer zijn.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 15:24
In Haarlem zijn ook een wolwinkels met een groot assortiment.
www.wol-online.nl/ 
Barrevoetestraat nummer 9 in Haarlem

van de Raad
Spaarnwouderstraat 85zw
Haarlem
023 538 3033

Ik haal regelmatig bij vd Raad.
Goed assortiment en als ze het niet hebben bestellen ze wel.
Je kan ze eerst eens bellen en e.e.a. vragen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 18:01
Heel erg bedankt ik ga het even opschrijven en er zeker heen om te kijken ik ben met deze informatie heel erg blij.

met vriendelijke groet Nia
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 18:53
In Hillegom zit ook een handwerk winkeltje met veel garen, misschien is daar wat te vinden voor je. Ik ben er juist verleden week geweest en wel champagne kleurig katoen gezien. Succes!

http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2016 om 11:46
Als je op de site van Brouwer in Wilnis kijkt( vroeger alleen groothandel ) dan zie je dat je daar stalenkaarten kunt downloden van div soorten /merken katoen .

In Santpoort Noord bij Haarlem zit ook een goede Handwerkzaak ,maar het op voorraad hebben van alle kleuren is voor iedere winkel niet te doen .
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2016 om 20:36
Ik zou Santpoot noord adviseren..superaardige dames en goede adviezen ! Of ga naar de donderdagmarkt in Hoofddorp, daar staat een dame met hele goede en mooie spullen, bestelt ook en geeft zinnige adviezen enplus: ze verkoopt mijn spulletjes voor de KiKa, belangeloos ;-)) http://krealene.wordpress.com. Sja, als we dan tóch reclame gaan maken
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2016 om 10:38
Je zou ook een webshop kunnen benaderen en vragen om wat staaltjes. Ik heb laatst Bij Trollenwol een aantal draden opgestuurd gekregen in roodtinten omdat ik ze vroeg zelf twee roodtinten voor me te kiezen die bij elkaar konden en ipv die tip stuurden ze me de kleurenstaaltjes op. Ik denk dat andere webshops dat ook wel willen doen als je aangeeft wat je wilt maken. 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns