megabol Kruidvat |
Reageer |
Autheur | |
zakdoek
Hobbywonder Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 Mei 2016 om 12:51 |
Wat me vanmorgen nu toch overkwam! Nietsvermoedend deed ik wat boodschapjes bij het Kruidvat,
viel mijn oog opeens op een megabol katoen! (nou ja, ik was wel zelf naar het schap
met hobbyartikelen gelopen natuurlijk) Ik moest me inhouden om geen rondedansje in de winkel te
maken! Gelijk een bol in mijn mandje gepropt, naar de kassa gesneld om zo snel
mogelijk thuis te komen en een patroon erbij de zoeken. Maaaarrrrr… toen kwam ik overal op internet de tip tegen dat
je beter geen kantshawl met katoen kunt maken omdat dat bijna niet te blocken
is. Suf! Daar heb ik helemaal niet aan gedacht in de winkel. Ik zie op Ravelry even door de bomen het bos niet, moet
helemaal omschakelen. Heeft iemand een idee voor een shawl die ik er wel mee
kan maken? Liefst breien, haken kan ook. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik blok nooit. Ik heb wel gehoord dat een in zigzag gehaakte sjaal steeds langer wordt. Mijn advies is dan om hem in de breedte op te hangen, zodat hij in de breedte ook weer uitrekt. Bij een trui is het lastig als bepaalde delen langer worden, bij een sjaal maakt het toch niet veel uit?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik blok ook nooit. Jawel, Heb het één keer gedaan. Allemaal granny's op zo'n spijkers gestoken, nat gesproeid en laten drogen. Zo fier als een gieter dat mijn lapkes allemaal even groot waren en aan elkaar genaaid.
Toen het een mooi geheel was, alles in de wasmachine gestoken (omdat ik alles eerst was). Dus blockeffect was weg maar ik had wel een soepel dekentje. |
|
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Zakdoek en ook ik heb die bollen zien liggen bij het Kruidvat maar vanwege een reeds opgestart project toch maar niet meegenomen. Ik blok ook nooit en volgens mij kun je het beste op de website van hobbydoos kijken, hier zijn best leuke patronen en vast en zeker ook voor een katoenen sjaal.
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik speciaal naar Kruidvat...hebben ze het hier niet.
Of ze waren al weg. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
rathmiron
Duizendpoot Lid sinds: 18 Januari 2015 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 135 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb ze ook zien liggen. het was zo'n grote bol dat ik eerst dacht dat er een kleinere bol in de grote gepropt zat
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als ik jullie opmerking lees "ik blok nooit" word ik toch wel nieuwsgierig wat dat is. Eerst dacht ik dat jullie blokjes breien bedoelde, maar dan zou dat volgens mij geen problemen opleveren met zo'n grote van wit naar rood verlopende bol. Ik ben benieuwd...
|
|
zakdoek
Hobbywonder Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Post Options
Thanks(0)
|
Aaachch Lao-tse... wat sneu! Het leven kan zo hard zijn hè!
Wat een verschil: ik block altijd. Het maakt denk ik uit wat je maakt? Ik brei en haak veel shawls met een kantpatroon van fijne wol en grote naalden. Dan knapt het enorm op als het geblockt is. Ik ben nu bezig met een shawl van Fenna en dat block ik ook niet, maar dat is wat meer het grovere werk, daar hoeft het niet bij. Die bol van het Kruidvat daar moet ik nog wat op bedenken. Misschien niet zozeer een kantpatroon maar het eerder in iets relief-achtigs zoeken of zo? Kamilla google eens op blocken/blocking shawls: er gaat een wereld voor je open!
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ha, bedankt! Heb het een en ander opgezocht. Voor het eenvoudige functionele breiwerk dat ik verricht, lijkt me deze techniek niet zo voor de hand liggen.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |