Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sokken op rondbreinaalden

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sokken op rondbreinaalden
    Posted: 29 Mei 2016 om 18:58
Ik brei sokken met kleine sokkennaaldjes, maar zou nu eens de rondbreinaald willen uitproberen.
Alvorens er eentje te kopen had ik graag geweten welke lengte het handigst werkt. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Grx
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2016 om 19:16
ik heb er nog geen ervaring mee, maar hier ligt er al lang eneke te wachten van 80 cm.(was een keer een buit in de kringwinkel)
'k Denk dat ge wel het beste er een ringeske tussen steekt om te weten waar het begin en het einde is. En dat hoeft niet als ge met 4/5 naalden sokken breit.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2016 om 21:29
Ja ik zal eens kijken voor zo'n markeerder dan. Zal inderdaad nodig zijn.
Dankjewel.
Grx
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2016 om 23:06
oepske  ik heb ook eens een paar sokken op een rondbreinaald gebreid het voordeel is dat je 1paar sokken in een keer kan breien ik heb het op gezocht op you tube en heb dit gevonden

maar ik heb hier voor de 80cm lang rondbreinaalden voor gebruikt
en voor markeerders kun je ook paperclips gebruiken of kleine elastiekjes
ik hoop dat je hier mee geholpen bent

gr Irma

Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2016 om 23:29
ik was nog even naar rondbreinaalden aan het kijken als je een rondbreinaald koopt let er dan op dat er geen bocht zit waar de draad begint van de naald wand dat houd erg tegen bij door schuiven

groetjes Irma
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2016 om 09:00
Geknoopte lusjes van dun contrasterend garen zijn ook goede steekmarkeerders.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2016 om 09:29
Mocht de draad van de naald blijven kronkelen dan helpt het om die even een poosje in warm water te leggen .

Succes
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2016 om 10:01
Originally posted by koffiebuikje koffiebuikje wrote:

oepske  ik heb ook eens een paar sokken op een rondbreinaald gebreid het voordeel is dat je 1paar sokken in een keer kan breien ik heb het op gezocht op you tube en heb dit gevonden

maar ik heb hier voor de 80cm lang rondbreinaalden voor gebruikt
en voor markeerders kun je ook paperclips gebruiken of kleine elastiekjes
ik hoop dat je hier mee geholpen bent

gr Irma

Ik wist dit niet.
Vind het gaaf.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2016 om 10:38
Ik denk dat je een niet te korte moet nemen, want dan wordt het wringen - bij de lengte tellen ze de lengte van de naalden mee.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2016 om 10:51
heb ze gebreid op 5 nld en op rondbreinld, ga zelf voor de 5 nld, maar tis maar net wat je gewend bent denk ik,
niet te korte nld en met hele lange rondbreiers wordt t goochelen met t draad van de nld.

van die felgekleurde kleine elastiekjes om vlechtjes te maken in je haar , gewoon bij de kruidvat, werken prima als steekmarkeerders, in t rek bij de haarassecoiers
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2016 om 10:58
Ben hier al een heel pak wijzer mee. Dank jullie wel voor de info en tips!
Het youtube filmpje bekijk ik ook nog eens aandachtig.
Ik weet nog niet goed hoe het werkt met 2 sokken tegelijk, maar misschien eerst met één sok beginnen Wink
Grx
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2016 om 11:00
Oeps, werkwijze voor twee sokken tegelijk staat dus in het filmpje zie ik net Embarrassed
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2016 om 17:58
Je kunt ook twee korte rondbreinaalden aanschaffen en één merken met een stipje nagellak. Dat is dan altijd de eerste naald. Natuurlijk kun je dan niet zomaar je breiwerk wegleggen, eerst allebei de naalden uitbreien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2016 om 18:40
met twee rondbreinaalden had ik altijd ruzie ik had telkens de verkeerde of er nu een merkje op stond of niet
maar voor de opzet kun je ook eerst opzetten zoals je gewend bent op de sokken naalden en dan overzetten op een rondbreinaald tot je draai onder de knie hebt op het filmpje staat wel hoe je dan de verdeling moet doen
ik heb dat zo wel gedaan en mij ging het toen wel goed bij het opzetten op een rond breinaald kreeg ik maar gaten
succes gr Irma
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2016 om 19:02
Stipje nagellak - goed gevonden ;-)
En ja, ik heb wel schrik voor gaten in het breiwerk - ook na het opzetten. Maar ik moet het nog proberen. Eerst op zoek naar een geschikte rondbreinaald
Grx
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2016 om 11:26
Ah maar jij breit zo vaak sokken, dan kan dit haast geen probleem zijn - toch ?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2016 om 17:42
Ik heb ze gebreid op twee rondbrei naalden van 40 cm.
ideaal.
oant Sjen
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2016 om 19:12
Bedankt voor de tips!
Grx
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns