Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

barbie kledij haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Snowke View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (2) Thanks(2)   Citeer Snowke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: barbie kledij haken
    Posted: 11 Juni 2016 om 19:27
Hallo allemaal,

Na al wat amigurumi te hebben gehaakt, ben ik nu op zoek naar een leuk barbie kleedje. Deze vind ik heel veel maar enkel in het Engels. Met de steken op zich zal het wel lukken, maar de maat van de haaknaald (die uiteraard nog kan verschillen naargelang ik vast of los haak) en zeker de draad...daarmee heb ik nog problemen.

# 10 yarn, met wat komt dat hier overeen?
of
4 ply (uk) of port weight yarn

Iemand die hier iets van kent?

Groetjes,

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2016 om 19:56
Ik denk dat je je meer moet focussen op de crochet hook dan op het soort garen dat er gebruikt wordt. Normaal gezien staan er bij patroontjes bijna altijd haaknaaldnummer erbij.

Misschien op pinterest dat je nederlandstalige patroontjes vind. En als je bij de zoekfunctie hierboven barbie intikt zullen er nog wel patroontjes bovenkomen.

Meneer goegel zou u meer moeten kunnen vertellen over de soorten yarn.

Ben je zeker dat je een nieuw lid bent, want uw membersprofiel laat anders uitschijnen (en anders is het forum kapot)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2016 om 22:25
Ik weet niet of je hier mee verder komt op het gebied van garen

Ravelry Standard Yarn Weights

NamePly (UK, NZ, AU)Wraps per inchKnit gauge (4 in / 10 cm)Crochet gaugeYarnstandards.com
Thread0 : Lace
Cobweb1 ply0 : Lace
Lace2 ply32-34 stitches0 : Lace
Light Fingering3 ply32 stitches0 : Lace
Fingering4 ply14 wpi28 stitches1 : Super Fine
Sport5 ply12 wpi24-26 stitches2 : Fine
DK8 ply11 wpi22 stitches3 : Light
Worsted10 ply9 wpi20 stitches4 : Medium
Aran10 ply8 wpi18 stitches4 : Medium
Bulky12 ply7 wpi14-15 stitches5 : Bulky
Super Bulky5-6 wpi8-12 stitches6 : Super Bulky
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2016 om 22:33
En http://knotsewcute.blogspot.nl/2011/07/american-standard-vs-british-uk-crochet.html kun je de maten van de haaknaald vergelijken en ook een overzichtje vinden van de verschillen tussen Engelse en Amerikaanse haaktermen
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2016 om 09:19
Als je mij een pm stuurt met je emailadres, stuur ik je een paar mails met Nederlandstalige barbie patronen, het zijn wel haak- en brei patronen door elkaar. Een pm stuur je door op mijn naam en dan op mijn profiel te klikken.En dan Send private message.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Snowke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snowke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2016 om 13:27
Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik ben er enorm mee geholpen.

Dan nog een vraagje over een patroon; barbie kleedje.

Met de mouw kom ik in de problemen.

sl st= halve vast, sc= vaste, dc= stokje, hdc = half stokje, sps: spaces (plaats), ch= ketting

Met de eerste rij ben ik nog mee, maar daarna loopt het mis.

Ik haak dit met de verkeerde kant naar me toe, halve vaste in 5de steek aan rij 9 van body, ketting van 11 losse, 6 st overslaan voor onderarm, halve ast in de volgende steek, de laatste 20 steken niet bewerken; (dat is voor de voorkant en de andere mouw)

Row1: With wrong side of work facing you, join with sl st in fifth st on row 9 of bodice, ch 11, skip next 6 sts for underarm, sl st in next st leaving last 20 unworked, turn. (11 ch made)
Row2: Ch 1, sc in first ch (ch 6, sc in next ch) across to last ch, ch 3, dc in last ch, turn (10 ch sps)
Row3: ch 1, sc in first ch sp, (ch 4, sc in next ch sp) across to last ch sp, ch 2, hdc in last ch sp, turn (9)
Row4: ch 1, sc in first ch sp, (ch 4, sc in next ch sp) across to last ch sp, ch 2, hdc in last ch sp, do not turn (8)
Row 5: sl st in end of row 3, sl st in fourth skipped st at underarm on row 9 of bodice, sl st in other end of row 3 on sleeve, sl st to each ch sp across row 4, join with sl st in first sl st.
Row 6: ch 1, skipping sl sts worked in row  and row 9 on bodice, sc in next sl st (worked in ch sps), (ch 4, sc in next sl st) 7 times, join with sl st in first sc. Fasten off. (7)

Ik hoop dat er hier iemand "Chinees" begrijpt...

Groetjes,
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2016 om 19:43
rij 2 : 1 losse, vaste in eerste steek (6 losse, vaste in volgende steek) herhalen tot de laatste steek, 3 losse, stokje in laatste steek, keer werk

rij 3 : 1 losse, vaste in eerste lossenlus (4 losse, vaste in volgende lossenlus) herhalen tot de laatste lossenlus, 2 losse, halfstokje in laatste lossenlus, keer werk

rij 4 : 1 losse, vaste in eerste lossenlus (4 losse, vaste in volgende lossenlus) herhalen tot laatste lossenlus, 2 losse, halve vaste in laatste kossenlus, WERK NIET DRAAIEN

rij 5 : halve vaste in einde van rij 3, halve vaste in vierde overgeslagen steek van de onderarm op rij 9 van het lijfje, halve vaste in het andere einde van rij 3 van de mouw, halve vaste op elke lossenlus van rij 4, verbindt met halve vaste in eerste halve vaste.

en als ge dat allemaal al gedaan hebt dan is het rij 6 nog maar daar moet ik zelf efkes over nadenken want volgns mij ontbreekt er de aanduideing van die eerste row (ik denk 3) en row 9.

Als ge vindt dat het op iets trekt hetgeen ge gemaakt hebt dan roept ge maar weer en dan zal er wel verder geholpen worden na de nodige foto's (want zo is het wel moeilijk zonder echt een foto of het hele patroon).

Ik hoop dat je het 'Japans' begrijpt.
Back to Top
Snowke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snowke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2016 om 07:26
Hey,

Japans snap ik al een stuk beter. Gelukkig zitten hier goede vertalers! ;)

Bij rij 2 ; die losse, dan de vaste in de ketting losse van 11 steken (veronderstel ik?), den 6 losse en een vaste in de volgende steek vd ketting. Is dat juist?
Dan herhalen tot de laatste steek maar niet de laatste steek zelf want daar moet, na 3 losse, een stokje in.
Heb ik dat zo goed begrepen?

Alvast hartelijk bedankt!
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2016 om 07:35

Hallo Snowke,

Ik heb een site voor je, misschien kan je hier wat mee. Het is wel breien.

Het is een zweedse site maar staan veel nederlandse vertalingen, klik op Dutch wat onder de foto staat en je komt op het Nederlandse patroon.

Veel succes!

http://www.stickatillbarbie.se/ 

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2016 om 20:06
helemaal juist.
Back to Top
Snowke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snowke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2016 om 20:44
Oh, heel hartelijk bedankt!!!

Ik probeer het zo snel mogelijk uit en hopelijk wijst rij 6 zichzelf dan uit...

Soms zijn de patronen toch best ingewikkeld. (voor mij toch)

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2016 om 20:47
als ge een patroon maakt (en het klopt natuurlijk) dan is het nadien gezien allemaal heel logisch en simpel.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns