Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over meerderen patroon 9011

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jacqueline62 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jacqueline62 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over meerderen patroon 9011
    Posted: 03 Juli 2016 om 11:37

Ik ben nog niet zo'n geoefend breister en wil graag eerst het patroon goed begrijpen alvorens ik begin te breien. Daarom heb een aantal vragen over het meerderen in patroon 9011 (gebreid overslagvest in ribbelst met gehaakte rand van Baby Merino, zie site Hobbydoos). Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen.

Vraag 1. Het betreft hier het opzetten van lussen of breiend opzetten?

Vraag 2. In onderstaande deel over meerdere (rechter voorpand) staat dat je bij hoogte van 20 cm als volgt moet opzetten: 5 keer 6 st in totaal en dan 1 keer 18 st. Betekent dit dat ik vanaf 20 cm de volgende 5 naalden 6 st moet meerderen (dus aan goede en verkeerde kant) en de 6e naald 18 st moet meerderen?

Uit patroon: Zet bij een hoogte van (12) 15-19-20-21 (24-27) cm nieuwe st op aan het einde van de nld richting de zijkant voor de mouw als volgt: (4) 4-4-5-6 (7-8) keer (3) 4-6-6-6 (6-6) st in totaal en dan 1 keer (16) 19-19-18-19 (23-26) st. Als alle meerderingen en minderingen gedaan zijn, staan er (42) 52-63-70-79 (90-102) st op de nld voor de schouder/mouw.

Hopelijk heb ik mijn vragen duidelijk geformuleerd. Ik hoor graag of ik het meerderen goed heb begrepen.

Groet,

Jacqueline62

Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2016 om 11:43
Hoi Jacqueline, wij hier op dit forum zijn gewend dat iemand zich ff doet voorstellen? Kijk even in de rubriek voorstellen.
Misschien kun je ook even duidelijk het Drops patroonnummer hier vermelden zodat wij jou verder kunnen helpen.
Groetjes,
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2016 om 11:46
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6593&cid=7

Is het dit vestje?

Als het het vestje is, kan je de video zien van hoe je die steken moet bijzetten. Je klikt op video (staat naast het in vette letters materiaal).
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jacqueline62 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2016 om 13:48
Ok. Dank voor je reactie. Ik zal me zo eens voorstellen. En je bedoelt vast BabyDROPS 25-11, Bedtime Stories. Dank voor de tip.

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jacqueline62 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2016 om 13:55
Het klopt inderdaad. Het gaat om BabyDROPS 25-11. De video over steken opzetten heb ik gezien. Erg handig die filmpjes. Ondertussen denk ik dat ik het stukje over meerderen toch goed begrepen heb. Maar mocht dat niet zo zijn hoor ik het natuurlijk graag.

Groet,

Jacqueline62
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2016 om 14:08
Als je 5 keer 6 steken moet meerderen op het einde van de naald dan heb je meer dan 5 naalden gebreid. Want als je het werk keert om de volgende naald te breien zit je aan het begin van de naald, dus die brei je volledig met die 5 nieuwe opgezette steken te beginnen. Dan keer je en op het einde van die naald kan je pas de 2de reeks van 6 steken opzetten.

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jacqueline62 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2016 om 15:25
Dankjewel Bep,

Toch maar goed dat ik mijn vraag postte! Het klinkt nu zo logisch.

Dus ik meerder op 20 cm...aan het einde van de naald 6 st. Vervolgens brei ik weer een naald en keer mijn werk weer om de volgende 6 st op te zetten. etc.

Hartelijk dank voor je hulp.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2016 om 15:31
op het einde elke keer hé. je moet een mouw krijgen aan 1 kant dus als je de eerste keer 6 steken hebt gemeerderd (efkes gemakkelijkheidshalve naald 1 noemen) dan is het in naald 3, naald 5, naald 7 en naald 9 telkens 6 steken meerderen
en in de 11de naald die 18 steken

en het ander voorpand is het allemaal in het begin van de naald te doen
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jacqueline62 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2016 om 16:35
Helemaal helder! Dankjewel.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns