Vraagje: de juiste breinaalden |
Reageer |
Autheur | |
Shaarke_98
Newbie Lid sinds: 19 Juli 2016 Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 Juli 2016 om 17:15 |
Hallo iedereen!
Mijn naam is Shari en ik zou graag zelf willen beginnen breien nadat ik op school zo eens een workshop gedaan heb. Nu zit het zo, ik wil mijzelf breinaalden en een bolletje wol aanschaffen, maar ik weet niet goed welke soort breinaalden ik moet kopen. Welke soorten breinaalden zijn er allemaal? Zijn er verschillende diktes in? Welke naalden zijn perfect voor een beginner en/of hoort daar dan ook een bepaald soort wol bij? Ik hoop dat iemand me snel kan helpen |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
als beginner zou ik naar de zeeman of de wibra gaan en daar een bolletje wol uitkiezen dat je mooi vindt (wel eerst een 'iets' of een patroon in gedachten hebben dat je wilt breien). Dan kijk je op het bolleke garen en daar staat op voor welke naald dat garen bedoeld is. En dan ga je op zoek (ook in wibra of zeeman te vinden) naar het bijhorende stel naalden.
naalden zijn er in diktes van extra dun (kdenk een 1 1/2) tot extreem dik (25). De meest gangbare maat voor breien is toch wel een 3 1/2 |
|
|
|
Shaarke_98
Newbie Lid sinds: 19 Juli 2016 Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oh dankjewel voor het snel reageren! Ik zal dan eens één van de dagen langs gaan bij Zeeman denk ik
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
He Shari en hartelijk welkom op dit leuke en behulpzame forum. Ik wens jou heel veel succes met het breien en misschien dat het handig is dat je eerst, bijvoorbeeld op youtube of bij garnstudio, een aantal filmpjes bekijkt met diverse steken mogelijkheden (je kunt gewoon een soort sjaal breien). Nogmaals heel veel succes!
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Of een keer naar de kringloop, waar ze vaak kwaliteit naalden hebben voor weinig. Of als het echt bevalt, goed naalden voor jezelf kopen.
Maar ga eerst maar eens wat experimenteren.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
En Action heeft garens en breinaalden. Grote Hema's hebben ze ook. Ik meen dat Wibra ook plastic naalden heeft, wat prettig breit met een glad garen. Verder bestaan er ook houten en bamboe naalden. Je zult zelf wel uitvinden wat voor jou het fijnste breit.
Heel veel succes, ik hoop dat je een nieuwe hobby gevonden hebt. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |