Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Raglan Mouwen breien

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Sas-22-kia View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sas-22-kia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Raglan Mouwen breien
    Posted: 19 Juli 2016 om 20:45
Ik ben begonnen aan de rechtermouw voor een trui met Raglan, maar heb het verkeerd gedaan, dus kwam niet uit.
Een deel wat ik fout gedaan heb ben ik nu achter, maar snap de logica niet!

Na het minderen van 3 steken aan beide kanten start ik met de Raglan waarbij ik afwisselend 9 x 1 steek moet minderen in de 4de naald en 14 x 1 steek moet minderen in de 2de naald en dat aan beide kanten.

Nu is mijn vraag, zodra die 9 x 1 steek klaar is, blijf je dan in de 2de naald door breien of moet je dan nog steeds afwisselen, want in mijn ogen zou 23 x 1 steek in de 2de nld dan toch veel duidelijker zijn?

Dan komt voor mij de totale verwarring:
Minder aan de linkerkant als aan de rechterkant tot er nog 23 steken op de naald staan.
Minder aan de rechterkant door en kant aan de linkerkant 6 steken af.
Kant aan de linker in elke 2de nld nog 2 x 6 en de overige steken af.

HELP Embarrassed
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 21:07
heb je misschien een link naar het patroon?
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sas-22-kia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 21:11
Nee is een boekje van Adriafil...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 21:19
dan anders proberen : hoeveel steken heb je voordat je die eerste mindering van 3 steken moet doen?
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sas-22-kia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 21:23
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 21:40
dus 71 steken zou je hebben.
je moet er 23 overhouden zijn 48 steken die moeten geminderd worden waarvan rechts al zeker 9 keer 1 steek om de vier naalden en 14 keer 1 steek om de 2 naalden = 23 steken geminderd. Moeten er nog 25 sneuvelen langs links. 9 keer 1 om de vier en 15 keer om de 2 naalden.
Dan moet je aan de rechterkant nog 3 keer 1 steek minderen om de 2 naalden omdat je moet doorafkanten als je aan de linkerkant 6 steken afkant en dit in totaal 3 keren moet doen en in de laatste keer kan het meer zijn (en overige steken)(in dit geval 2 extra)

'k hoop dat je het snapt, anders proberen we het nog eens anders of iemand anders kan het duidelijker uitleggen.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sas-22-kia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 21:49
Dan vergeet u nog 1 stap, want je kant er eerst aan beide kanten 3 af, dus hou ik 65 steken over waarmee ik daadwerkelijk de Raglan in ga.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sas-22-kia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 21:54
65 steken - 23 steken aan beide kanten, kom ik uit op 19, maar ik moet stoppen bij de 23 steken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 22:05
De gein zit hem in wat ze niet opschrijven, als ik het zo bekijk minder je links en rechts tegelijk, maar op links stop je zodra je nog 23 steken hebt.
Volgens mij heb je dan op rechts nog 3 minderingen van de 14 x 1 over, kom je op 20 en dan kun je dus nog 3 x 6 én de overige steken afkanten.
Oftewel op links stop je op een bepaald moment met rechts imiteren.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 22:09
goed gezien, was een test . Nee ik was ze vergeten, maar je hebt het principe door denk ik.

eerst om de 4 naalden 1 steek minderen aan beide kanten en dit 9 keren
dan om de 2 naalden aan beide kanten totdat er 23 steken overblijven en dan rechterkant gewoon om de 2 naalden 1 steek blijven doen en de linkerkant 3 x 6 steken om de 2 naalden. (ik denk dat je dan aan de rechterkant aan 14 keren komt)
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sas-22-kia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 22:16
Dan is nog even de vraag, zodra die 9 x 1 op elke 4de nld klaar is, ga je dus gewoon elke 2de nld verder?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 22:18
ja hoor, je mindert eerst negen keren om de 4 en pas daarna die 14 keren om de 2
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sas-22-kia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 22:21
Ik heb net de mouw tot de minderingen uitgehaald omdat ik een cm. of 10 tekort kwam.
Had over de om en om gelezen en had op de 4de nld steeds 2 stk geminderd.
Werd een beetje een zooitje en snapte er even helemaal niets meer van.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 08:52
Hé Saskia, na deze zeer goede uitleg van Bep de vraag of je jezelf nog ff wilt voorstellen, is altijd leuk!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 10:45
Moet je echt doen hoor ,want dan krijg je van onze Bep een verjaardagstaart op je verjaardag een soort cryptogram waar je de hele dag wat aan hebt en eventuele visite een hele hap aan hebben .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 11:01
Originally posted by bep bep wrote:

ja hoor, je mindert eerst negen keren om de 4 en pas daarna die 14 keren om de 2
Ik dat nog een test ? Volgens mij namelijk niet, want ik las die zin met die minderingen en daar staat afwisselend. Ik dacht afwisselend ?
En mijn conclusie is dus dat je het t beste uit kunt schrijven want dat je die minderingen om en om moet doen dus eerst eens in de
4 naalden en dan eens in de 2 naalden - anders weet ik niet waar dat woord op slaat.
Zelf zou ik daar gek van worden en dikke doei denken en mooi iedere 3e naald minderen

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 11:10
Als er een foto of schema tekening bijstaat kun je het misschien daaraan zien . Als het eerst om de 4 nld moet en daarna om de 2 ( afwisselend dus )loopt de mindering gelijkmatig . Als je overgaat van 4 naar 2 dan zit er een verschil van schuining in .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 11:11
die test sloeg op dat ik die 3 steken vergeten was.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 11:16
jullie hebben gelijk.

SAS-22-KIA STOPPEN MET BREIEN EN TERUG AFTREKKEN
het moet zoals mutti en lw zeggen.

Efkes proberen op te schrijven

na die 3 steken 1 mindering aan elke kant in (en nu maak ik een beginnetje en moet je zelf aanvullen tot je aan die 14 keren ben)
naald 4, naald 6, naald 10, naald 12, naald 16, naald 18, naald 22, naald 24 en zo verder totdat je die 9 keren al hebt gehad en dan is het gewoon verder om de 2 naalden om tot die 14 keren te komen (ook rekening houden met die linkse mindering na die 23 steken die je moest overhebben)

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 11:24
Originally posted by bep bep wrote:

jullie hebben gelijk.

SAS-22-KIA STOPPEN MET BREIEN EN TERUG AFTREKKEN
het moet zoals mutti en lw zeggen.

Efkes proberen op te schrijven

na die 3 steken 1 mindering aan elke kant in (en nu maak ik een beginnetje en moet je zelf aanvullen tot je aan die 14 keren ben)
naald 4, naald 6, naald 10, naald 12, naald 16, naald 18, naald 22, naald 24 en zo verder totdat je die 9 keren al hebt gehad en dan is het gewoon verder om de 2 naalden om tot die 14 keren te komen (ook rekening houden met die linkse mindering na die 23 steken die je moest overhebben)

Weet je dat ik het alleen maar zag omdat ik het eerst niet snapte - ik dacht echt huh, afwisselend
In raglan is het mooier (denk ik) als je in de heengaande toer mindert, bij raglan heb je altijd van die mooie figuurtjes langs de mouw.
Zelf minder ik wel altijd de 2e en de 3e of zelfs 1 verder
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns