Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

frivolité

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: frivolité
    Posted: 25 September 2016 om 14:11
goeden middag

weet iemand waar ik nederlands gesproken filmpje zou kunnen vinden waarmee ik kan zien en leren hoe je frivolité kunt maken?

heb al op YouTube gekeken maar is allemaal in andere taal
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 14:28
een filmpje niet maar een beetje uitleg wel (onderste link)

en ik zoek verder.

filmpkes zonder klank

https://www.youtube.com/user/kcabrera74/videos?flow=grid&sort=da&view=0

http://users.telenet.be/kantcircus/frivolite.html
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 14:52
de link geeft een fout aan
kan het helaas niet bekijken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 14:53
ja ik zag het ook juist omdat ik er een andere link nog heb bijgezet en in de eerste verscheen er ineens nog een woord. Zal het proberen weg te toveren.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 15:20
je getover is gelukt
dank je wel
ik ga eens zien of ik er wijs uit kan worden
ken jij het?

is er iemand anders die het ken en of het moeilijk is?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 15:29
Ik heb frivolite geleerd . Het is een slag en als je die te pakken hebt is het best te doen . Als je die slag niet te pakken krijgt is het een groot knopen drama . Het beste kun je met een wat dikkere draad beginnen . Dan zie je hoe de knopen goed om de draad vallen zodat je ze naar elkaar toe kunt schuiven .

Er zijn vast nog wel boekjes van te koop
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 15:50
nee ik ken het ook niet, maar ik heb hier wel zo'n dingske waar je de draad moet rondindraaien denk ik en er zit nog een kleine haaknaald aan ook. Had dat eens op een rommelmarkt gekocht van iemand die alleen maar haaknaalden, breinaalden en nog andere handwerkspulletjes bijhad (allemaal nog nieuw in de verpakking). Ik wist toen niet waarvoor het diende,, maar dat kleine haaknaaldje intrigeerde mij.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 15:57
Het was een van de meest favoriete bezigheden van mijn moeder. Ze heeft het wel eens geprobeerd om het mij te leren.... Niet gelukt. Ik heb hier vrij veel kleedjes liggen die door haar gemaakt zijn. 
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 16:26
ik vind het er zo gemakkelijk uitzien maar volgens mij is het nog best ingewikkeld

ik vind het werk er ook mooi uitzien
lijkt een beetje op iershaakwerk
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 17:05
gewoon een keer proberen. Misschien is het voor u poepsimpel.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 17:33
Ik heb even bij tatting gekeken en dan krijg je een filmpje op you tube ,wel is waar in het engels ,maar daar wordt de houding van je hand en het doorhalen van het spoeltje heel duidelijk voor gedaan .
Ook kan je goed zien hoe het knoopje moet vallen zodat je hem kan schuiven

Ook laten ze daar de dikte van het garen zien voor beginners

succes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 17:55
wel eerst witte en rode geblokte plakkertjes kopen om op uw nagels te plakken. Maar als ge er al witte hebt kan je al beginnen, die gaan tot en met les 15 mee.
Back to Top
DimphyS View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DimphyS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 20:10
Beste Niania,

Je hebt twee manieren om frivolité te maken. Volgens mij hadden mijn voorgangers het allemaal over de manier met het spoeltje, het kan echter ook gewoon met een  speciale frivoliténaald. 

Ik kende de methode van het spoeltje al maar heb nooit echt de slag te pakken gekregen. Ik kan het wel maar ben niet tevreden met de uitkomst. Ruim een jaar geleden ontdekte ik de methode met de naald. Ik heb eerst eens wat filmpjes zitten kijken en toen bedacht dat ik dit toch echt wel zou kunnen. Ik heb geïnvesteerd in een setje naalden (14 Euro dacht ik zo voor 5 naalden) en ben aan de slag gegaan en ik vind het geweldig. Misschien dus ook iets voor jou

Nederlandse Video's heb ik niet kunnen vinden maar soms is het gewoon letterlijk een kwestie van de kunst afkijken, mij maakt het niet meer uit of de dames spaans spreken of uit het oostblok komen.

Vervolgens probeerde ik hier wat youtube filmpjes tussen de plaatsen maar dat ging op een of andere manier niet. Als je op youtube zoekt op Needle tatting beginner dan zul je heel wat uitleg tegen komen en kun je ook de kunst afkijken

Ook hier moet je even de slag te pakken krijgen maar ik vind het een stuk eenvoudiger dan met het spoeltje. Het is maar net waar je voorkeur ligt.  Intussen ben ik lekker bezig en maak ik vooral "sierraden" zoals deze  http://nl.dawanda.com/product/105238415-blauwe-frivolite-ketting-en-oorbellen-ocean ( dit is niet bedoeld als reclame, maar ik kan hier schijnbaar niet gewoon een foto van mijn computer plaatsen dus dit was even de kortste weg).

Ik hoop dat je hier iets mee kunt

Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 20:50
ik heb wel wat in het Nederlandse gevonden  hier kun je vragen stellen misschien heb je er iets 
mischien kunnen ze je hier verder helpen

Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 22:13
heel intressant
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
DimphyS View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DimphyS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2016 om 22:17
Bedacht me net ook nog het volgende:

1 oktober: Tiel Kringdag van de Frivolite-kring
10:30 - 15:30 uur
Vereningsgebouw 'de Schakel'
Scheeringlaan 4a
4001 WJ  Tiel
Deze dag is ook toegankelijk voor niet leden van de frivolité(k)ring, er wordt dan wel een kleine bijdrage gevraagd voor het meedoen aan de workshop.
Als u wilt meedoen met de workshop, neem dan de volgende spullen mee:
voor het werken met een spoeltje:

- 2 spoeltjes
- fijne haaknaald
- gekleurd draadje van plm. 60 centimeter
- centimeter
voor het werken met de naald:
- dun ijzerdraadje
- frivolite-naald maat 7
- picotmaatje van 0,5 centimeter

Dan kun je live alle vragen stellen die je wil
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2016 om 08:44
Als je plastic spoeltjes 2e hands op de kop kunt tikken let dan wel op dat ze goed sluiten aan de punten . Anders loopt je draad er ongewild af .Neem dan wel verschillende kleuren .

Er zijn ook spoeltjes waar je een rond naaimachinespoeltje tussen kunt klemmen .
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2016 om 09:28
heel erg bedankt voor alle informatie
bedankt voor het meedenken
ik ga me er eens in verdiepen

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2016 om 09:29
Ik vind het heel fraai, dat frivolité.
Maar het lijkt me ook moeilijk.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.340 seconden.
Lang Yarns