Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon met hals kraag

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Anneke113 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneke113 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon met hals kraag
    Posted: 03 Oktober 2016 om 10:50
Ik ben met een Noorse trui bezig voor mijn vriend en kom niet uit het patroon.
Het is een Drops patroon Drops extra 0-812.
Ik ben met de kraag bezig en er staat; Meerder nu 1 steek aan iedere kant van de middelste 12 recht-delen, gezien aan de goede kant. Dat houidt in dat ik 12 steken moet meerdeen volgens het patroon maar ik weet niet waar. Wat zijn de rechte delen en hoe kom ik aan 12 steken meer.
Wie kan mij helpen???

Groetjes, Anneke
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2016 om 11:09
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5456&cid=7

Je moet eens bij opmerkingen kijken daar komt juist dezelfde vraag in voor met een antwoord van drops. Misschien dat dat een boel verhelderd.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2016 om 11:12

Dit is het patroon.http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5456&cid=7

De vraag is bij Drops gesteld Je kunt dat vinden helemaal onderaan het patroon door op "opmerkingen" te klikken. Voor het gemak heb ik het gecopieerd.

Ik begrijp niet wat er bij het breien van de sjaalkraag wordt bedoeld met 'de middelste 12 recht-delen' en dan 'gezien aan de goede kant (=hals op het achterpand)' Hoe tel ik dat, waar moet ik meerderen? In één keer of om de 12 steken??? Alvast hartelijk dank voor het antwoord!!!

get yours at gravatar.com

DROPS Design 15.10.2015 kl. 14:35:

Je breit de kraag met 1 r, 2 av. De 2 av = av-gedeelte. Tel hoeveel av-gedeelte je hebt en markeer de middelste 12 (zitten bij de hals). Je meerdert 1 st in elke van de 12 middelste av-gedeelten. Dwz, in deze twaalf heb je dan 3 av ipv 2. Ik hoop dat het zo duidelijker is. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2016 om 11:13
We waren dus weer bijna gelijk Bep!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2016 om 11:21
ja en weer komen we op hetzelfde uit.
Back to Top
Anneke113 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneke113 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2016 om 11:29
Back to Top
Anneke113 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneke113 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2016 om 11:30
Dank je wel dames!!!
Hier ben ik erg mee geholpen!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns